Få info om efteruddannelse, forskning og invitationer til faglige arrangementer direkte i din indbakke.
Ansøgningsfristen er forlænget til den 8. januar 2025 kl. 23:59.
Du kan forvente svar på din ansøgning fire til seks uger efter ansøgningsfristens udløb.
Du søger om optagelse gennem den digitale ansøgningsportal (DANS).
Når du ansøger, skal du angive de fag, du gerne vil følge på studiet det kommende semester.
Du kan tage op til tre fag på et semester og kombinationen af fag kan du henover tid designe, så de passer til din profil.
I din planlægning skal du huske, at MBA-uddannelsen skal være afsluttet inden for seks år fra studiestart.
Du søger om optagelse gennem den digitale ansøgningsportal (DANS). Her skal du angive de fag, du gerne vil optages på i det kommende semester. Det er muligt at tage op til tre fag på et semester, som du selv kan kombinere.
Husk, du skal have afsluttet MBA-uddannelsen inden for seks år fra studiestart.
Dokumentation for adgangsgivende eksamen, enkeltfag m.m. (fx bachelor-, kandidat-, HD- eller anden diplomuddannelse). Det er vigtigt, at eksamensbeviset har underskrift og/eller stempel.
Den motiverede ansøgning er en vigtig del af udvælgelsesprocessen, især hvis der er flere ansøgere end pladser på uddannelsen. Ansøgningen skal på 1-2 sider give indblik i din baggrund samt beskrive din motivation for at tage en MBA.
Du skriver ansøgningen ved at besvare følgende spørgsmål:
For at blive optaget på MBA skal du have 3 års relevant erhvervserfaring. Du skal derfor indsende dokumentation for en periode på min. 3 års relevant erhvervserfaring.
Det kan du gøre på følgende måder:
For at optagelsesudvalget kan vurdere relevansen af din erhvervserfaring, skal du vedhæfte et opdateret CV. CV'et skal som minimum indeholde dokumentation for 3 års relevant erhvervserfaring med beskrivelse af stilling, ansættelsessted, arbejdsopgaver mv.
Vi kan ikke bruge et link til til din LinkedIn profil, men du har på LinkedIn mulighed for at generere en PDF version af din profil, som du kan uploade i din ansøgning.
Når du bliver optaget på en deltidsuddannelse, vil du modtage en faktura på din deltagelse og en faktura til at dække obligatorisk forplejning og undervisningsmateriale i forbindelse med undervisningen.
Fakturaen kan enten sendes til dig eller til din arbejdsgiver og dette skal angives i forbindelse med din ansøgning.
Hvis du selv skal betale, skal du ikke have yderligere oplysninger klar inden ansøgning, og din faktura vil blive sendt til din e-boks.
Hvis din arbejdsgiver skal betale, så skal vi bruge følgende oplysninger:
Fakturaen til din arbejdsgiver sendes til virksomheden via e-boks eller EAN.
Eftersendelse af betalingsoplysninger
Hvis du ikke har mulighed for at fremskaffe alle oplysninger omkring fakturering inden indsendelse af din ansøgning, så bedes du sætte dig selv på som betaler og eftersende oplysningerne til evu.bss@au.dk hurtigst muligt og gerne senest, når du modtager dit optagelsesbrev. Hvis du først har modtaget oplysningerne senere, og har du evt. modtaget en faktura, så bedes du også kontakte os på ovenstående adresse.
Kriterierne for at opnå merit er, at der tidligere er bestået fag på en anden masteruddannelse der har et omfang (ECTS) og fagligt indhold ækvivalerer det fag du ønsker at opnå merit for. Ved merit for valgfag behøver der dog ikke være fuld faglig ækvivalens, men det faglige indhold af de(t) fag, der ligges til grund for en ansøgning, skal ligge inden for uddannelsens område – dog må der ikke være overlap med de obligatoriske uddannelseselementer.
Bemærk at det ikke er muligt at få merit for fag du taget på en kandidatuddannelse.
Hvis du mener, at nogle af dine tidligere beståede fag opfylder ovenfornævnte kriterier, er du selvfølgelig velkommen til at indsende en decideret meritansøgning sammen med din ansøgning om optagelse. Beskrivelser af uddannelsen fag findes i kursuskataloget. Sammen med meritansøgningsskemaet bedes du indsende følgende information:
Udførlige kursusbeskrivelser på dansk eller engelsk, hvor niveau (master) og omfang fremgår. Kursusbeskrivelsen skal som minimum indeholde:
Blanketten samt bilag uploades i det digitale ansøgningssystem (DANS) i forbindelse med ansøgning om optagelse på MBA-uddannelsen
Med et enkelt klik kan du tilmelde dig den kombination, der passer bedst til dig.
Vi har her samlet de anbefalede kombinationer på vores MBA-uddannelse, med udgangspunkt i det obligatoriske fag Finansiering og to valgfag.
Husk, at der er introdag den 28. januar 2025
Tilmeld dig med et klik, den kombination, der passer dig bedst.
Vi har samlet de anbefalede to-fags-kombinationer på vores MBA-uddannelse, med udgangspunkt i
det obligatoriske fag Finansiering kombineret med et valgfag.
Den 28. januar 2025 er der introdag.
Lav din egen kombination af obligatoriske fag og valgfag.
Vær opmærksom på, at du skal ansøge på alle de fag, du ønsker at begynde ud med at tage.
Den 28. januar 2025 er der introdag.
Dokumentation for adgangsgivende eksamen, enkeltfag m.m. (fx bachelor-, kandidat-, HD- eller anden diplomuddannelse). Det er vigtigt, at eksamensbeviset har underskrift og/eller stempel.
Den motiverede ansøgning er en vigtig del af udvælgelsesprocessen, især hvis der er flere ansøgere end pladser på uddannelsen. Ansøgningen skal på 1-2 sider give indblik i din baggrund samt beskrive din motivation for at tage en MBA.
Du skriver ansøgningen ved at besvare følgende spørgsmål:
For at blive optaget på MBA skal du have 3 års relevant erhvervserfaring. Du skal derfor indsende dokumentation for en periode på min. 3 års relevant erhvervserfaring.
Det kan du gøre på følgende måder:
For at optagelsesudvalget kan vurdere relevansen af din erhvervserfaring, skal du vedhæfte et opdateret CV. CV'et skal som minimum indeholde dokumentation for 3 års relevant erhvervserfaring med beskrivelse af stilling, ansættelsessted, arbejdsopgaver mv.
Vi kan ikke bruge et link til til din LinkedIn profil, men du har på LinkedIn mulighed for at generere en PDF version af din profil, som du kan uploade i din ansøgning.
Når du bliver optaget på en deltidsuddannelse, vil du modtage en faktura på din deltagelse og en faktura til at dække obligatorisk forplejning og undervisningsmateriale i forbindelse med undervisningen.
Fakturaen kan enten sendes til dig eller til din arbejdsgiver og dette skal angives i forbindelse med din ansøgning.
Hvis du selv skal betale, skal du ikke have yderligere oplysninger klar inden ansøgning, og din faktura vil blive sendt til din e-boks.
Hvis din arbejdsgiver skal betale, så skal vi bruge følgende oplysninger:
Fakturaen til din arbejdsgiver sendes til virksomheden via e-boks eller EAN.
Eftersendelse af betalingsoplysninger
Hvis du ikke har mulighed for at fremskaffe alle oplysninger omkring fakturering inden indsendelse af din ansøgning, så bedes du sætte dig selv på som betaler og eftersende oplysningerne til evu.bss@au.dk hurtigst muligt og gerne senest, når du modtager dit optagelsesbrev. Hvis du først har modtaget oplysningerne senere, og har du evt. modtaget en faktura, så bedes du også kontakte os på ovenstående adresse.
For at få merit på tidligere bestået fag på en anden masteruddannelse, skal omfanget (ECTS) og det faglige indhold være på samme niveau som det fag du ønsker at opnå merit for på MBA-uddannelsen. Hvis du søger merit for valgfag, er det ikke nødvendigt med fuld faglig overensstemmelse, men det faglige indhold af de(t) fag, skal ligge inden for uddannelsens område – dog må der ikke være overlap med de obligatoriske uddannelseselementer.
Bemærk, at det ikke er muligt at få merit for fag, du har taget på en kandidatuddannelse.
Hvis du mener, at nogle af dine tidligere beståede fag opfylder ovenfornævnte kriterier, er du velkommen til at indsende en meritansøgning sammen med din ansøgning om MBA-optagelse. Beskrivelser af uddannelsens fag findes i kursuskataloget. Sammen med meritansøgningsskemaet bedes du indsende følgende information:
Udførlige kursusbeskrivelser på dansk eller engelsk, hvor niveau (master) og omfang fremgår. Kursusbeskrivelsen skal som minimum indeholde:
Blanketten samt bilag uploades i det digitale ansøgningssystem (DANS) i forbindelse med ansøgning om optagelse på MBA-uddannelsen
Vi har maksimalt plads til 45 deltagere pr. fag. Hvis antallet af kvalificerede ansøgere overstiger dette antal, vil vi gå igang med at udvælge ansøgerne ud fra følgende kriterier:
Universitetet har ret til at aflyse et kursus eller udbudt undervisning efter ansøgningsfristens udløb. Fx i tilfælde af for få tilmeldte.