Få info om efteruddannelse, forskning og invitationer til faglige arrangementer direkte i din indbakke.
For at blive optaget på MBA-uddannelsen skal du opfylde en række krav i forhold til uddannelse og erhvervserfaring. Du skal mindst have gennemført:
Du skal mindst have tre års relevant erhvervserfaring, efter du har gennemført en adgangsgivende uddannelse. Der lægges vægt på, det er erhvervserfaring:
Alt dette skal du beskrive i en motiveret ansøgning, som skal sendes, når du søger om optagelse på MBA-uddannelsen.
Det er et krav, du er flydende i dansk, for at læse en MBA på Aarhus BSS.
Undervisningen vil primært foregår på dansk. Hovedparten af den litteratur du får udleveret, vil dog være på engelsk, og der er ligeledes enkelte valgfag som foregår på engelsk, hvorfor du også skal være i stand til at følge et engelsksproget undervisningsforløb.
På MBA-uddannelsen er der plads til 45 deltagere pr. fag. Hvis antallet af kvalificerede ansøgere overstiger dette antal, går vi i gang med en udvælgelsesproces ud fra følgende kriterier:
Dokumentation for adgangsgivende eksamen, enkeltfag m.m. (fx bachelor-, kandidat-, HD- eller anden diplomuddannelse). Det er vigtigt, at eksamensbeviset har underskrift og/eller stempel.
Den motiverede ansøgning er en vigtig del af udvælgelsesprocessen, især hvis der er flere ansøgere end pladser på uddannelsen. Ansøgningen skal på 1-2 sider give indblik i din baggrund samt beskrive din motivation for at tage en MBA.
Du skriver ansøgningen ved at besvare følgende spørgsmål:
For at blive optaget på MBA skal du have 3 års relevant erhvervserfaring. Du skal derfor indsende dokumentation for en periode på min. 3 års relevant erhvervserfaring.
Det kan du gøre på følgende måder:
For at optagelsesudvalget kan vurdere relevansen af din erhvervserfaring, skal du vedhæfte et opdateret CV. CV'et skal som minimum indeholde dokumentation for 3 års relevant erhvervserfaring med beskrivelse af stilling, ansættelsessted, arbejdsopgaver mv.
Vi kan ikke bruge et link til til din LinkedIn profil, men du har på LinkedIn mulighed for at generere en PDF version af din profil, som du kan uploade i din ansøgning.
Når du bliver optaget på en deltidsuddannelse, vil du modtage en faktura på din deltagelse og en faktura til at dække obligatorisk forplejning og undervisningsmateriale i forbindelse med undervisningen.
Fakturaen kan enten sendes til dig eller til din arbejdsgiver og dette skal angives i forbindelse med din ansøgning.
Hvis du selv skal betale, skal du ikke have yderligere oplysninger klar inden ansøgning, og din faktura vil blive sendt til din e-boks.
Hvis din arbejdsgiver skal betale, så skal vi bruge følgende oplysninger:
Fakturaen til din arbejdsgiver sendes til virksomheden via e-boks eller EAN.
Eftersendelse af betalingsoplysninger
Hvis du ikke har mulighed for at fremskaffe alle oplysninger omkring fakturering inden indsendelse af din ansøgning, så bedes du sætte dig selv på som betaler og eftersende oplysningerne til evu.bss@au.dk hurtigst muligt og gerne senest, når du modtager dit optagelsesbrev. Hvis du først har modtaget oplysningerne senere, og har du evt. modtaget en faktura, så bedes du også kontakte os på ovenstående adresse.