Nå et niveau højere

Hold dig opdateret

Få info om efteruddannelse, forskning og invitationer til faglige arrangementer direkte i din indbakke.

Sunset Panorama

Hvad koster en master i it?

Prisen for en hel Master i it til svarer til prisen for fire fagpakker og koster fra 96.000 kr.* Du betaler kun for de fag, som du har valgt, og betalingen falder semestervis. Din betaling dækker over omkostninger til undervisning, tre eksamensforsøg pr. fag samt administration. Du får også retten til at følge undervisningen i det semester, du er optaget på.  

Hvis du vil tage et enkeltfag på Master i it-uddannelsen på Aarhus BSS,  koster det 8.000 kr.* Du kan også tage en hel fagpakke, til 24.000 kr.*, men vælger du fagpakken Digital innovation og digital transformation stiger prisen til 30.000 kr.* på grund af en studietur.  

*Da vi ikke modtager taxametertilskud fra staten for ikke-EU/EØS-statsborgere uden varig opholdstilladelse i Danmark, forhøjes opkrævningen af deltagerbetaling med et tillæg på 660 kr. pr. ECTS-point for denne gruppe af studerende. Læs mere om studiegebyret.  




Undervisningsmateriale og forplejning 

Udover deltagerbetalingen skal du regne med udgifter til faglitteratur og evt. obligatorisk forplejning.

Prisen for obligatorisk forplejning ligger på 1920 kr. plus moms per fagpakke.**  Forplejningsgebyret opkræves sammen med din deltagerbetaling. Fagpakken Digital innovation og digital transformation koster dog kun 960 kr. + moms i forplejning på grund af færre mødegange grundet studieturen. Til denne fagpakke skal du forvente en udgift til ophold og flybilletter.

På masterprojektet er der ikke forplejning.

Det, din forplejning består af, er dagsforplejning, som er morgenmad, frokost og en 3-retters menu fredag aften + frugt/kage/snacks ind imellem samt drikkevarer.

**Vi tager forbehold for prisændringer.



Faktura 

Deltagerbetalingen opkræves semestervis for det antal fag, du har tilmeldt dig. Inden studiestarten vil du/din virksomhed modtage en faktura på deltagerbetaling og evt. obligatorisk forplejning. Der opkræves ikke moms af deltagergebyret. 

Du bedes følge op på, at betalingen finder sted, da det er dit ansvar, at den sker rettidigt. Du får først ret til at gå til eksamen, når du har betalt fakturaen. 

Af revisionsmæssige årsager kan vi desværre ikke tilbyde at dele fakturaen op i mindre rater.  




 

Refundering af deltagerbetaling


Ønsker du at afmelde dig et forløb, skal du gøre dette pr. mail til evu.bss@au.dk. Fristen for afmelding er 1. september og 1. februar. Starter undervisningen tidligere end de fastsatte afmeldingsdatoer, skal afmeldingen ske inden undervisningsstart. 

Ved afmelding, efter at undervisningen er startet, kan deltagerbetalingen ikke refunderes. Skal du have refunderet deltagerbetaling på et senere tidspunkt end de angivne frister, forudsætter det, at du kan dokumentere, at der er tale om usædvanlige forhold. 



Finansieringsmuligheder

Der er mange muligheder for at få dækket hele eller dele af uddannelsesudgiften, når organisation og medarbejdere skal vælge efter- eller videreuddannelse.

På nedenstående side beskriver vi kort forskellige muligheder for finansiering og hjælper dig med, hvor du kan søge mere information om dine muligheder. Desuden har vi lavet en film, der beskriver bruttolønsordningen, og en bruttolønsberegner, som du også finder på nedenstående side: