Stor tilslutning trods Covid-19

I denne usikre tid oplever Master i offentlig ledelse stadig stor interesse. Der er igen fysisk fremmøde til undervisningen, som langt de fleste studerende og undervisere foretrækker og synes giver de bedste betingelser.

Kernen i Master i offentlig ledelse er den gode dialog mellem undervisere og deltagere.

Selvom meget har ændret sig med Covid-19’s indtog, er Master i offentlig ledelse stort set tilbage til normal undervisning. Dog sidder deltagerne ikke så tæt, som de plejer.

”Der kan fra den ene dag til den anden ske ændringer, som gør, at vi må ændre praksis. Men vi håber, at vi kan fortsætte med at levere undervisning med fysisk tilstedeværelse året ud og i foråret 2021”, udtaler uddannelsesansvarlig Anne Mette Kjeldsen fra Institut for Statskundskab på Aarhus BSS og fortsætter:

”Kernen i masteruddannelsen er den gode dialog mellem undervisere og deltagere, hvor forskning og praksis mødes og diskuteres på tværs af hele den offentlige sektor, og det sker bedst, når man mødes fysisk.”

Samme niveau i ansøgninger
Uddannelsen bød velkommen til 107 nye studerende i efterårssemesteret, og har netop opgjort antallet af ansøgninger til forårssemesteret til 57 nye studerende efter fristen den 1. november, hvilket svarer til det sædvanlige antal på nuværende tidspunkt. Ansøgningsfristen til forårets fag er i øvrigt forlænget, så du kan stadig nå at søge om optagelse.

”Vi glæder os til at tage imod de nye deltagere i Aarhus og Odense i foråret”, slutter Anne Mette Kjeldsen.

Fakta om Master i offentlig ledelse
Master i offentlig ledelse udbydes i et samarbejde mellem Aarhus BSS og Syddansk Universitet (SDU). SDU varetager ledelse og administration af uddannelsen, og de to universiteter koordinerer uddannelsen sammen.

Undervisningen foregår både i Aarhus og Odense, og du kan søge om optagelse på masteruddannelsen to gange om året:1. maj og 1. november med studiestart i september og februar.