Legat til talentfulde detailstuderende

Tillykke til Louise Nørregade Buch, Frederik Bang og Nina Sofia Persson. Ud af 100 studerende på Commercial and Retail Management-uddannelsen på Aarhus BSS blev de tre forleden tildelt Salling Fondenes nystiftede Ferdinand-legat.

De tre legatmodtagere er udvalgt af Salling Groups øverste ledelse efter en grundig proces, der kulminerede med seks kandidaters præsentation for Salling Group-ledelsen.

”I gjorde det alle sammen supergodt – I er alle vindere,” sagde Salling Groups administrerende direktør Per Bank, ved legatoverrækkelsen på Salling Groups hovedkontor i Aarslev ved Aarhus.

”Det var lidt nervepirrende, men lærerigt at stå foran så kompetent et panel,” fortæller Nina Sofia Persson, der har været i praktik i BR/Bilka Operations.

Frederik Bang, der har omsat teori til praksis i Name it-teamet i Bestseller Retail, supplerer:

”Det var surrealistisk, men ret fedt, at stå der og tegne og fortælle på Per Banks whiteboard foran alle dem, der allerede HAR cv’et i orden.”

”Det var virkelig en god oplevelse,” siger Louise Nørregaard Buch, der har været tæt på detail i Salling Stormagasins marketingafdeling:

”Det er et stort skulderklap, og så kunne man mærke, at de sætter pris på, at man som studerende har mulighed for at nørde helt igennem på retail-teorier og virkelig gå i dybden med faget.”

”Det er en stor fornøjelse at følge de studerendes store interesse for området både i undervisningslokalet og i det projektorienterede forløb og branchens fortsat store opbakning til uddannelsen, som ”Ferdinand-legatet” er endnu et eksempel på. Vi er meget tilfredse med første årgang, som til sommer står med en færdig uddannelse, ligesom vi er glade for at se, at vores studerendes interesse for at søge denne cand.merc.-linje fortsætter,” siger Thomas Pallesen, dekan på Aarhus BSS.

Læs mere: Salling Fondene uddeler legater til Commercial and Retail Management-studerende på Aarhus BSS