Sådan får du eksportsucces

Hør lektor Allan Sørensen og professor Philipp Schröder, Institut for Økonomi, Aarhus BSS på Aarhus Universitet, fortælle, hvad der kendetegner danske virksomheder med eksportsucces. Det gør de i denne udgave af Aarhus BSS Podcast, som er afløseren for podcastserien Det videnskabelige Kvarter.

Professor Philipp Schröder og Lektor Allan Sørensen. Foto: Simon Andersen Nørredam

Eksport er ikke for amatører. Det er ikke helt nok, at du har det rigtige produkt eller tjenesteydelse. Det kræver også hårdt arbejde, penge, gode forbindelse og de rigtige medarbejdere. Og så kræver det især, at din produktivitet er god. Men har du det, så undgår du måske, at dit eksportfremstød ender som halvdelen af alle eksportforsøg i Danmark: Som en éngangsforestilling.

Klik for at ændre samtykke