Fem nye H2020-projekter til Dansk Center for Forskningsanalyse

Dansk Center for Forskningsanalyse har modtaget næsten 20 millioner kroner til fem nye Horizon 2020 projekter. Fire af projekterne beskæftiger sig med ansvarlighed og integritet i forskningen. Det femte projekt har fokus på at udvikle redskaber til at måle en virksomheds immaterielle aktiver.

Foto: Aarhus BSS Kommunikation

I løbet af foråret 2018 indsendte Dansk Center for Forskningsanalyse (CFA) på Institut for Statskundskab i alt otte ansøgninger til Horizon 2020, EU’s program for forskning og innovation.  Fem af disse ansøgninger er netop blevet imødekommet. De fem projekter involverer tilsammen næsten 50 Europæiske partnerorganisationer og har et samlet budget på 13,5 million Euro svarende til lidt over 100 millioner kroner. CFA spiller en vigtig rolle i alle projekter - enten som koordinator eller partner - og har modtaget næsten 20 millioner kroner.

Fire af projekterne beskæftiger sig med ansvarlighed og integritet i forskningen. CFA har en koordinerende rolle i det største af disse projekter, nemlig SOPs4RI-projektet. Det har til formål at udvikle guidelines og standardiserende procedurer, som forskningsinstitutioner og fonde kan bruge til at fremme integritet og modvirke uredelighed i forskningen. Formålet med det femte projekt er at udvikle redskaber til at måle en virksomheds immaterielle aktiver.

Læs mere om projekterne og projektlederne ved at klikke på nedenstående links: