Nå et niveau højere

Hold dig opdateret

Få info om efteruddannelse, forskning og invitationer til faglige arrangementer direkte i din indbakke.

Mød dine undervisere

Teamet af undervisere består af forskere, eksperter og praktikere, der dels har bestyrelseserfaring, dels har arbejdet med grøn omstilling i SMV-segmentet.

Læs om undervisningen

Mød underviser og uddannelseansvarlig Annabeth Aagaard

Professor og ph.d. ved Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus BSS, Aarhus Universitet
Center for Små og Mellemstore Virksomheder
Kontakt:aaa@mgmt.au.dk
LinkedIn: Annabeth Aagaard

Annabeth Aagaard kommer af en entreprenørfamilie og har med flere års ledererfaring og snart tyve års erfaring igennem sin egen konsulentvirksomhed, KnowledgeHouse, oparbejdet en både dyb og bred viden som strategisk rådgiver for Top100 virksomheder samt små og mellemstore virksomheder i Danmark. Hendes speciale er inden for strategiudvikling, ledelse, digital og bæredygtig forretningsudvikling og -transformation samt innovations- og forandringsprocesser.

Hun stiftede og drev i 6 år Interdisciplinært Center for Digital Forretningudvikling på Aarhus Universitet og har igennem de sidste mange år arbejdet intensivt med digital og bæredygtig forretningsudvikling, transformation og innovation i danske virksomheder. Denne viden og best practice har hun dokumenteret igennem sine snart 17 bogudgivelser og 200+ videnskabelige artikler, ledelsesklummer og avisartikler. Derudover har hun bestyrelseserfaring og opererer med et stort nationalt og internationalt netværk, som hun bruger aktivt i sit arbejde.

Annabeth er i dag en del af Center for Små og Mellemstore Virksomheder på Aarhus BSS, og underviser på bestyrelsesuddannelserne ved Aarhus BSS. I sin forskning, bestyrelsesarbejde, kurser og workshops fokuserer hun på de unikke fordele og udfordringer, som SMV’er har ift. digitalisering og bæredygtig forretningsudvikling, og hvordan SMV’er skaber og fastholder udvikling og vækst gennem strategisk ledelse og transformation.

Mød underviser og uddannelsesansvarlig Mette Neville

Centerleder for Center for Små og Mellemstore Virksomheder
Kontakt: men@mgmt.au.dk
LinkedIn: Mette Neville

Mette Neville er vokset op i en familievirksomhed og har bred bestyrelseserfaring, herunder formands- og næstformandsposter i SMV’er. Hun sidder i en række udvalg, herunder regeringens SMV:Board; ekspertudvalget for demokratiske virksomheder mv.

Hun leder Center for Små og Mellemstore Virksomheder på Aarhus BSS, der fokuserer på, hvordan man skaber og fastholder udvikling og vækst i SMV'er. Centeret forsker blandt andet i erhvervslivets rammebetingelser og de interne drivere for vækst, for eksempel ejerlederens DNA, forretningsudvikling, ledelse og organisation samt bestyrelsens værdiskabelse.

Centret forankrer flere eksternt finansierede forskningsprojekter, blandt andet:

• Gentænk NU, hvor 45 SMV’er bliver i stand til at udvikle og fremtidssikre deres virksomhed gennem faciliterede sprintforløb og sparring, der er skræddersyet til SMV’er.
  • SMV-bestyrelsen som digital katalysator, hvor 45 virksomheder gennem digitale kompetenceløft og lignende rustes til at arbejde strategisk med digitalisering.
  • Vækstledelse for fremtiden, hvor 25 SMV'er gennemgår et forløb med henblik på at understøtte vækst og udvikling i SMV'er.
  • Ejerskabsdynamik, hvor der er fokus på udvidelse af ejerkredsen i en virksomhed, der ofte giver anledning til alvorlige problemer. Projektet udvikler viden og redskaber, der kan hjælpe ejerledere med egenafklaring, forventningsafstemning og juridisk regulering i forbindelse med udvidelse af ejerkredsen.

Mette Neville er forfatter til en række bøger og videnskabelige artikler og er sammen med Carsten Fode forfatter til bogen SMV-bestyrelsen – hele vejen rundt.