Stort optag på ny retail uddannelse

Interessen for som de første i Danmark at specialisere en erhvervsøkonomisk uddannelse på Aarhus BSS ved Aarhus Universitet inden for retail-branchen har været intet mindre end overvældende. Cirka 100 nye kandidatstuderende på Aarhus BSS startede i denne uge på en helt ny og specialiseret kandidatlinje inden for Commercial and Retail Management. Den store interesse for uddannelsen er både glædelig og overraskende.

Fremmødet var stort, da blandt andre Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen i februar promoverede den nye kandidatuddannelse i Commercial and Retail Management over for de studerende. Foto: Søren Kjeldgaard

Uddannelsen i Commercial and Retail Management blev udbudt sidste år, da Aarhus BSS indgik aftale med en lang række fremtrædende detail-, grossist- og leverandørvirksomheder om at uddanne de første cand.merc.’er med speciale i hele detailbranchens værdikæde fra efteråret 2020.

Topchefer for de fremtrædende virksomheder i branchen med Salling Groups CEO Per Bank og Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen i spidsen var selv med til at promovere uddannelsen over for de studerende på et stormøde i februar.

”Vi havde håbet på at kunne lave et hold på 30 studerende, de mest optimistiske talte om 60 studerende, men at antallet er tæt på 100 nye studerende, som startede i denne uge, er overraskende men meget glædeligt. Så stort et optag på en helt ny erhvervsøkonomisk linje har jeg ikke set i mange år, hvis nogensinde,” siger institutleder på Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus BSS, Jacob Eskildsen.

Også formanden for kredsen af virksomheder, der har hjulpet uddannelsen på vej, de såkaldte Founding Partners, CEO i Fritz Schur Consumer Group Carsten Wandorf, glæder sig over den store interesse for den nye uddannelse.

”Jeg glæder mig naturligvis meget over, at de studerende med deres interesse kvitterer for, at samarbejdet mellem retailerne, mærkevareleverandørerne og en fremtrædende uddannelsesinstitution giver den nye generation en tro på de rigtig interessante uddannelses- og karrieremuligheder, der er i vores branche, hvor tingene er under konstant udvikling og forandring,” siger Carsten Wandorf.

Virksomhederne i Founding Partners vil spille en aktiv rolle i uddannelsesforløbet gennem gæsteforelæsninger, projektorienterede forløb og kandidatafhandlinger, ligesom de stiller et større antal relevante studiejob til rådighed for de studerende.

Fakta:

Besøg Commercial and Retail Management's hjemmeside.  

Founding Partners:

  • Arla
  • Bestseller
  • Danish Crown
  • JYSK
  • KFI Erhvervsdrivende Fond
  • Mærkevareleverandørerne – MLDK.dk
  • Rema 1000
  • Salling Group

 

For yderligere oplysninger:

Institutleder Jacob Eskildsen

Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet

Tlf.: +45 31 60 81 00

Mail: eskildsen@mgmt.au.dk

 

Formand for Founding Partners Carsten Wandorf

Formand for MLDK og CEO Fritz Schur Consumer Group

Tlf.: + 45 40 32 62 67

Mail: formand.MLDK@mldk.org