Årets MBA-alumne 2019: Henrik Burkal, adm. direktør REMA 1000

Henrik Burkal er udnævnt til Årets MBA-alumne på Aarhus BSS. Henrik er kendt som en meget karismatisk og engageret leder, der både inspirerer og skaber rum for sine medarbejdere.

Et positivt menneskesyn, en dygtig og ambitiøs leder, integritet og humor. Det er bare nogle af de flotte ord, der bliver sat på Henrik Burkal, som siden 2005 har været administrerende direktør i REMA 1000, hvor han har skabt meget flotte resultater. Henrik Burkal har desuden været med til at sætte bæredygtighed og madspild på agendaen i dansk detailhandel.

Derfor får Henrik Burkal i år titlen som Årets MBA-alumne.

Henrik Burkal og REMA 1000 er desuden en af de Founding Partners, der i samarbejde med Aarhus BSS har skabt en helt ny cand.merc. i Commercial & Retail Management. Henrik Burkal har desuden adskillige gange bidraget med sin viden og erfaring ved diverse debatter og talks på Aarhus BSS.

En karriere i dagligvarebranchen

Henrik Burkal indledte sin dagligvarekarriere i Netto, blandt andet med en udstationering i Tyskland.

Han forlod i 2005 it-koncernen CCI, hvor han var Executive Vice President og kom derefter til REMA 1000 som administrerende direktør. Kæden havde dengang 123 butikker i Danmark. I dag har REMA 1000 over 10.000 medarbejdere og +300 butikker på landsplan.

Henrik Burkal er uddannet cand. merc. og har en EMBA fra Aarhus BSS fra 2001.

Udover sit job som administrerende direktør for REMA 1000 er han medlem af bestyrelsen for REMA Franchise i Norge og har siden 2008 desuden været administrerende direktør for Reitan Distribution.

Om udnævnelsen

Bag udnævnelsen til Årets MBA-alumne er altid en proces, hvor alle kan nominere kandidater. Herefter vælger to medlemmer af studienævnet på MBA-uddannelsen vinderen.

Kriterier:

A. The purpose of the MBA Alum of the Year Award is to recognise outstanding achievements by former graduates from the MBA programme at Aarhus BSS.

B. Outstanding achievements should be accomplished from professional work (exemplary career), service to Aarhus BSS and/or to the wider community.