Ledelse i en coronatid

2.4.2020 | MICHAEL SCHRØDER

PODCAST: Hvordan kan man som leder holde sammen på sin arbejdsplads og sine medarbejdere, når medarbejderne pga. corona-krisen ikke er fysisk samlet? Og hvad sker der, når vi vender tilbage til jobbet? For det gør vi jo en dag. Er alt så ved det gamle, eller er der særlige aspekter, man som leder skal være opmærksom på i tiden efter krisen?

I dette afsnit medvirker professor Lotte Bøgh Andersen, Institut for Statskundskab, og professor Winni Johansen, Institut for Virksomhedsledelse.

Hør afsnittet nedenfor og abonnér på det videnskabelige kvarter:

Bemærk! Podcastene er produceret fra privaten og interviewene foregår via telefonforbindelser, da Aarhus Universitet er lukket ned. Det betyder, at der anvendes forskelligt udstyr, ligesom der er tale om forskellige lokationer ved de enkelte interviews. Lydkvaliteten på interviewene er derfor meget svingende og generelt under den standard, som Det videnskabelige Kvarter normalt vil sigte efter. Vi har dog vurderet, at det er vigtigt at dele den forskningsbaserede viden i den alvorlige situation, som samfundet står i.

Intro til de tre podcast med statsminister Mette Frederiksen er hentet fra pressemøderne i Statsministeriet den 11. marts, 15. marts og 23. marts fra pressemødearkivet på stm.dk.

Lyt til de i alt tre specialudgaver af Det Videnskabelige Kvarter - en podcastserie fra Aarhus BSS på Aarhus Universitet - med forskningsbaseret viden og analyser af corona-krisens indvirkning på erhverv og samfund.

Abonnér på det videnskabelige kvarter