Nudging i mødet med den komplekse virkelighed

Nudging kan ændre adfærd med simple virkemidler uden de store omkostninger. Hvis det lyder for godt til at være sandt, så kom og hør om både fordele og ulemper ved nudging, når der ikke blot skal nudges på én bestemt adfærd.

Onsdag 29. maj 2024,  kl. 08:30 - 09:15

Aarhus BSS eller online

Aarhus BSS

Den 29. maj kl 8.30-9.15 tager lektor Dan Mønster dig med ind i en udforskning af, hvordan nudging i form af påmindelser kan bruges til at fremme bestemte typer adfærd — men ikke uden bivirkninger.

Oplægget tager afsæt i helt nye forskningsresultater om, hvordan nudging virker, når man ønsker at fremme flere forskellige handlinger. Med et online spil har forskerne studeret, hvordan tusindvis af forsøgspersoner reagerer på forskellige typer nudges i en kompleks situation, som de fleste kender: at tilberede mad under tidspres og med forstyrrelser undervejs.

Resultaterne er også relevante for virksomheder og myndigheder, der ønsker at fremme bestemte typer adfærd i helt andre sammenhænge.

Program:

• 8.30 Velkommen v/ lektor og MBA-studieleder Kristina Risom Jespersen, Aarhus Universitet
  • 8.32 Nudging i mødet med den komplekse virkelighed v/ lektor Dan Mønster, Aarhus Universitet
  • 9.00 Q&A
  • 9.15 Tak for i dag

Dato: Onsdag den 29. maj 2024

Tid: 08.30-19.15

Sted: Fysisk på Aarhus BSS eller online via Zoom.

Pris: Gratis

Kontakt: event.bss@au.dk

Tilmeld

Dette arrangement er en del af arrangementrækken "ECON Talk". Skriv dig op her for at få invitationer til fremtidige arrangementer og nyt fra Aarhus BSS.