Du er her: Aarhus BSS Insights Gør service til en god forretning

Gør service til en god forretning




Gør service til en god forretning

30.10.2019 | MICHAEL SCHRØDER

Små og mellemstore produktionsvirksomheder kan gøre deres serviceafdelinger til en rigtig god forretning, hvis de tænker service ind som en integreret del af forretningsmodellen ved at knytte serviceaftaler direkte til salget af produktet, siger professor René Chester Goduscheit i denne podcast om servitization. Foto: Thomas Jeppe Jensen

Tænk hvis man som produktionsvirksomhed kunne gøre flytte sin serviceafdeling fra at være et nødvendigt onde til en ganske indbringende forretning. Og det kan man faktisk. Det hedder servitisering eller servitization på amerikansk.

Støttet af Industriens Fond er en gruppe forskere i gang med at sprede budskabet til små og mellemstore produktionsvirksomheder i Danmark og at afdække mulighederne.

En af forskerne er professor René Chester Goduscheit, Institut for Forretningsudvikling og Teknologi på Aarhus BSS i Herning.

Hør i denne podcast René Chester Goduscheit forklare og fortælle, hvad servitization er, hvordan det kan anvendes i praksis, og hvad det kræver af en virksomhed at skifte fokus fra produktion og service som adskilte dele til en samlet forretningsmodel.

Du kan desuden høre René Chester Goduscheit tale om servitization på lederkonferencen Back to Business på Aarhus BSS den 20. november 2019.

Hør afsnittet nedenfor og abonnér på det videnskabelige kvarter:

Abonnér på det videnskabelige kvarter