MBA årsmøde 2022 - Ledelse, strategi og supply chain 4.0

Nå et niveau højere

Hold dig opdateret

Få info om efteruddannelse, forskning og invitationer til faglige arrangementer direkte i din indbakke.

Praktiske informationer


Dato: 

Tirsdag d. 4. oktober 2022

Tid:
08.30 - 16.00

Sted:
Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V. Bygning 2610 (S), øvre multirum

Sprog:
Dansk

Pris:
Gratis

Kontaktperson: 
Thomas Rygaard

     

Styrk dit MBA-netværk og opdatér dine ledelseskompetencer til MBA-årsmødet 4. oktober 2022.

Ledelse, strategi og supply chain 4.0

Digitalisering kan styrke virksomhedens værdiskabelse og sikre et oplyst grundlag for komplekse beslutninger. Den tid, hvor strategi var en lukket proces mellem topledelse og bestyrelse, er slut. Digitaliseringen har forandret de traditionelle relationer og tvinger i disse år virksomheder til at åbne op og inddrage kunder, leverandører og andre stakeholders

Den nye åbenhed giver ledelsesmæssige udfordringer og muligheder. Netop dem tager vi fat om på årsmødet. Derfor har vi i år fokus muligheder og udfordringer ved at lede, træne og lære en organisation at forholde sig til supply chain 4.0 fra udformning af strategi til digitalisering og åbenhed i alle led af værdikæden. MBA-årsmødet 2022 afholdes med en kombination af mindre masterclasses i tro MBA-ånd og traditionelle oplæg fra alumner og forskere. På dagen giver årets MBA alumne også indblik i sine bedrifter.

Vi glæder os til at se dig.

Mange hilsner
Aarhus BSS

Praktiske informationer


Dato: 

Tirsdag d. 4. oktober 2022

Tid:
08.30 - 16.00

Sted:
Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V. Bygning 2610 (S), øvre multirum

Sprog:
Dansk

Pris:
Gratis

Kontaktperson: 
Thomas Rygaard


Program

     

08.30-09.00: Ankomst og netværk

Der serveres morgenkaffe og let morgenmad med mulighed for at netværke med de andre deltagere. 


09.00-09.05: Velkomst

Kristina Jespersen, ph.d., associerende professor og studieleder for MBA-uddannelsen, Aarhus BSS, Aarhus Universitet 


09.05-10.15: MASTER CLASS | Open strategy

Ingo Kleindienst, professor, Aarhus BSS, AU

The idea of transparency and inclusiveness has entered the strategy field. However, opening up strategy work runs against the conventional thinking of strategy being exclusive and secret. Nonetheless, research argues that widening inclusion and increasing transparency in strategy yields substantial advantages. In his presentation, Ingo Kleindienst discusses open strategy, highlighting both the benefits and limitations of this new approach.

Ingo Kleindienst is professor at Aarhus BSS, Aarhus University. Ingo's research interests include, for example, strategy and international business, focusing on growth strategies, portfolio changes, corporate performance, and corporate governance, focusing on boards, CEOs, and biases in decision-making. Ingo teaches Strategy and Change Management in the MBA program.


10.15-10.30: Pause


10.30-11.00: Alumne Sarah Loftager Pottenger

Sarah Loftager Pottenger, salgsdirektør, Lantmann Unibake

Hvordan sikrer du ’buy-in’ fra medarbejdere og topledelse i en markedsledende global organisation, når digital tænkning, transformation og ’working in the matrix’ er det nye normal? MBA-alumne Sarah Loftager Pottenger vil i dette oplæg give et indblik i, hvordan hun som Business Unit Director har arbejdet med kultur og mindset i Arla, og hvilke erfaringer hun tager med sig til sit nye job som salgsdirektør hos Lantmann Unibake. Hør også hendes erfaringer og refleksioner om kombinationen af et MBA-studie, et direktørjob og det at være mor til 5.  

Sarah Loftager Pottenger har gennem ni år arbejdet hos Arla Foods i forskellige roller herunder Senior Sales Manager og Business Unit Director med stort fokus på e-commerce/digital. I sommeren 2022 starter hun som salgsdirektør hos Lantmann Unibake.  Hun er uddannet Cand.merc.kom fra CBS og har en MBA-uddannelse fra Aarhus BSS i 2019.  


11.00-11.30: Alumne Asger Munkholm

Asger Munkholm, marketingdirektør, AGF

Data er blevet et aktiv, der ikke blot er værdifuld for din egen virksomhed men også i forhold til samarbejdspartnere. I takt med at adgangen til tredje parts data mindskes, bliver opgaven sværere men også mere værdifuld for dem, der lykkes med det. Asger Munkholm vil i oplægget tale om, hvordan marketing-data bliver et aktiv for andre dele af forretningen, om vigtigheden af at blive uafhængig af andres data og om selv at indsamle og aktivere data både internt og med samarbejdspartnere.

Asger har siden 2005 arbejdet med e-handel og marketing - en karriere der har bragt ham forbi software branchen, digitale bureauer og på det seneste som leder og kommercieludvikler af marketing hos WhiteAway Group og nu hos AGF. I sommeren 2021 dimitterede han fra MBA studiet.


11.30-12.30: Frokost og netværk


12.30-13.30: MASTER CLASS | Prom Queen? Hvor attraktiv er du i dine samarbejdspartneres øjne?

Hanne Kragh, lektor og sektionsleder, Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet

Det er ikke længere kun relevant at fremstå attraktiv, hvis man har noget man vil sælge. Kundevirksomheder skal også i stigende grad være attraktive for deres leverandører, hvis de vil have adgang til leverandørens kritiske ressourcer; noget, der kun er blevet mere aktuelt under den nuværende logistik- og forsyningskrise. Oplægget præsenterer forskningsresultater, der viser hvordan kundevirksomheder kan øge deres attraktivitet og mobilisere vigtige leverandørressourcer – også selvom deres størrelse eller indkøbspotentiale er begrænset.

Hanne Kragh er lektor og sektionsleder ved Institut for Virksomhedsledelse, BSS, Aarhus Universitet. Hendes forskning og undervisning fokuserer på hvordan virksomheder organiserer og leder relationer til kunder og leverandører, herunder hvordan virksomheder inddrager leverandører i innovationsarbejde.


13.30-13.50: Pause, kage og netværk


13.50-14.20: Customer Neuroscience

Marco Hubert, associate professor, Aarhus BSS, AU

The use of neuroscientific methods such as functional magnetic resonance imaging (fMRI) to investigate business-relevant problems and questions has been integrated into marketing research and management practice over the past years. It is often seen as a promising area, where one can have a look into the black box of decision-making – the human brain. Marco’s talk will give some insights about what you can do with these methods, but also what you don’t. He will shed light on some business-relevant topics such as marketing communication, price perception and purchase decisions.

Marco Hubert is an associate professor in the Area of Marketing at Aarhus University, Denmark. In general, his research deals with questions on the intersection of innovation and marketing while focusing more specifically on consumer behaviour and user acceptance, digital environments, and the application of neuroscientific methods. His research has been published in journals like MIS Quarterly, Psychology & Marketing, Journal of Business Research, European Journal of Marketing, and Journal of Economic Psychology. He has a broad industry experience working with companies like Mars, Siemens, IBM, Bahlsen, and Deutsche Bank.


14.20-14.25: Kaffeopfyldning


14.25-15.00: Kåring af årets MBA alumne ved Studienævnsformand, Helle Alsted Søndergaard

Hvert år kåres årets MBA alumne ud fra følgende kriterier:
 

Ledelse: Årets alumne har udmærket sig inden for sit professionelle felt

Humanitært: Årets alumne har ydet betydelige og innovative bidrag til samfundet

Personligt: Årets alumne har udvist høj integritet i sit arbejde og som person

Prisen overrækkes af studienævnsformand, Helle Alsted Søndergaard.

Herefter vil årets MBA alumne fortælle om sine erfaringer og bedrifter ud fra prisens kriterier. Du kan læse mere om de seneste års vindere af prisen her.  


15.00: Tak for i dag – vi ses næste gang


15.00-16.00: Vin, snacks og netværk

Der tages forbehold for ændringer i programmet.