Tak for sidst – vi vil gerne se endnu mere til jer

Leder af Thomas Pallesen: Først og fremmest vil jeg gerne sige tak for sidst til de mange alumner, som var med til vores sommerfest sidste måned. Det glædede mig at se så mange af jer. Når vi i år valgte at invitere samtlige alumner fra Aarhus BSS til sommerfest i Universitetsparken, var det for at sætte en tyk streg under, at vi gerne vil have en tæt relation til alle jer alumner. I er vigtige for os og vores studerende.

Thomas Pallesen, dekan. Foto: AU Foto

I er vigtige for os. Fx de mange af jer, som er mentorer, hvor I gør en stor forskel, vores censorkorps og aftagerpaneler, som hjælper os med hele tiden at vurdere, om vi tilbyder de rigtige uddannelser, og om de studerende har de fornødne kompetencer, når de kommer ud herfra. Og dem af jer, der tager sig godt af vores praktikanter, og ikke mindst ansætter vores kandidater – vi er i mange sammenhænge meget glade for vores samarbejde med jer alumner.

Vi håber dog også på, at vi kan tilbyde jer noget den anden vej – nemlig viden livet igennem. Det være sig i form af vores arrangementer om aktuelle emner, men også vores mange forskningsbaserede efter- og videreuddannelsestilbud, der gør det muligt at få tilføjet nye kompetencer igennem hele karrieren.

Fokus på forskning

Netop forskning og forskningsbaserede uddannelser er og bliver Aarhus BSS´ fundament. Derfor styrker vi nu hele erhvervs- og business-området, hvor vi gennem ny rekruttering giver forskningsmiljøet et løft. Samtidig styrker vi nye og eksisterende forsknings- og uddannelsesinitiativer, der ligger i feltet mellem business og samfundsvidenskab. Eksempelvis økonomi og jura (HA jur.), ligesom der er en HA-uddannelse, der kombinerer business og psykologi på tegnebrættet.

Faglighed og samarbejde

Det særlige ved Aarhus BSS er, at vi står på to ben – en stærk faglighed og et tæt tværfagligt samarbejde de steder, hvor det giver mening. Vi tror på ideen om en business school på et universitet, og på, at det er en stor fordel, at erhvervs- og business-delen er ligeså forskningsbaseret som de øvrige dele af universitetet. Det tror vi i sidste ende giver de bedste uddannelser og de bedste kandidater til glæde for dem selv, jer som aftagere og det danske samfund som helhed.

Jeg håber, at vi i fremtiden kommer til at se endnu mere til jer. Og hvis nogle af jeres gamle studiekammerater endnu ikke skulle være en del af alumnenetværket på Aarhus BSS, må I meget gerne opfordre dem til at blive det.

Med venlig hilsen – og på gensyn på Aarhus BSS

Thomas Pallesen, dekan