Succes kan sjældent tilskrives held

Berlingske Business har for nylig udnævnt Danmarks 100 største talenter – heraf er 12 alumner fra Aarhus BSS. Vi har mødt en af dem. Elife Savas på 35 år, Senior Manager hos KPMG og uddannet cand.merc.aud.

Hvorfor valgte du at tage den uddannelse, du gjorde, og ville du have valgt anderledes i dag?

Jeg valgte cand.merc.aud., fordi det var den uddannelse på cand.merc., hvor jeg bedst kunne relatere til et job efter studiet, og hvor jeg følte, at man direkte kunne bruge den faglige og teoretiske ballast i det praktiske arbejde.

Jeg ville ikke vælge min kandidatretning anderledes, hvis jeg skulle vælge i dag. Mine tanker går i højere grad på, om jeg skulle have valgt HA til at starte, eller om jeg skulle have valgt noget andet. Det kan jeg godt komme i tvivl om nogle gange, hvor jeg tænker det sikkert også kunne være spændende at arbejde indenfor et område, der ikke er så reguleret som vores – f.eks. et mere kreativt fag. Men jeg er en person, der godt kan lide at sætte to streger under tingene, og jeg tror, at jeg har fundet min rette hylde som revisor.

Hvad er det vigtigste, du har taget med dig fra din studietid?

At man må arbejde hårdt for gode resultater – det bliver nok aldrig anderledes. Det er meget sjældent – for ikke at sige aldrig - at succes kan tilskrives held.

Hvordan styrker og udvikler du din faglighed i dag?

I kraft af mit arbejde som revisor og rådgiver er det en del af mit job at være up to date med alt det nye indenfor mine fagområder. Vi har mange interne kurser i KPMG, så vi kan holde os up to date. Herudover læser jeg publikationer, der er relevante for de fagområder, jeg beskæftiger mig med. Såfremt der er eksterne kurser, der er relevante for mig, deltager jeg også i disse.

Hvorfor blev du udvalgt til at blive en af de 100 talenter? Fik du en begrundelse?

Jeg har faktisk ikke spurgt?

Hvilke ressourcer/fagområde/faglighed bruger du primært i din hverdag?

Revision, regnskab og selskabsret. Det er klart de områder, der fylder mest fagligt. Men i kraft af at mit arbejde består en del af rådgivning, bruger jeg også meget mine kommunikationsevner til at kommunikere med både medarbejdere og kunder.

Hvad er dine ambitioner for fremtiden?

Blive ved med at gøre en forskel og yde mit bedste – så skal det man gerne vil opnå nok komme til en af sig selv.

Elife Savas er en blandt mange talenter uddannet fra Aarhus BSS, hvor uddannelse til fremtiden er i fokus. Se hendes profil her (kræver login). Aarhus BSS udbyder også en palet af karriereservices, som eksempelvis mentorprogrammet Aarhus BSS Mentor100. Mentorprogrammet matcher mentees (studerende) med mentorer (alumner) i et faciliteret mentorprogram, hvor mentorer styrker, guider og inspirerer mentees til at blive fremtidens talenter.

Vil du også udvikle en kandidatstuderende personligt og karrieremæssigt, så bliv mentor i vores mentorordning her.