Få en profil af dine kunders online købsadfærd med AI
Kunstig intelligens (AI) er hurtigt blevet en meget tilgængelig teknologi, der giver uendelige muligheder for virksomhederne. En af mulighederne er at få et mere detaljeret indblik i kundernes adfærd online, hvilket giver virksomheden mulighed for at optimere sin salgsstrategi ud fra identificerede profiler.
Info about event
Time
Location
Online eller fysisk på Aarhus BSS
Organizer
I oplægget vil lektor Ana Alina Tudoran fra Institut for Økonomi på Aarhus BSS præsentere, hvordan online købsadfærd kan kortlægges med AI-algoritmer.
AI-algoritmerne identificerer flere beslutningsprofiler ud fra søgeformål, strategi, og beslutning. Ved hjælp af data fra 1.347.854 clickstreams kan hun påvise og validere tre forskellige beslutningsprofiler: »Satisficers«, »maximizers« og »deliberative maximizers« ved hjælp af teori og empiri.
Disse forskellige beslutningsstile sammenholdes derefter på tværs af kundernes indgangskanaler og bevægelsesmønstre som input til, hvordan forskellige e-handelsstrategier påvirker disse tre profiler.
Oplægget giver på den måde indsigt i implikationerne og de praktiske muligheder ved forskellige e-handelsstrategier. Anvendelse af AI-algoritmer præsenteres på denne måde som en agil tilpasningsstrategi i den virtuelle markedsplads.
Hør Ana Alina Tudoran dele ud af sin viden på området den 22. november 2023 kl. 8.30 - 9.15. Du kan deltage online eller fysisk på Aarhus BSS, Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V.
Oplægget holdes på engelsk.