Nyt valgfag på MBA’en med studietur til Columbia University, New York

I samarbejde med Master i it udbyder MBA-uddannelsen et nyt valgfag ’Digital innovation og digital transformation’. Et af fagets væsentligste elementer er en intensiv studietur til New York.

Det nye valgfag på MBA-uddannelsen går i dybden med elementer fra både digital innovation og digital transformation. Faget inkluderer en studietur til Columbia University, hvor du vil modtage tre dages undervisning af førerende eksperter og to dage med faglige virksomhedsbesøg til bl.a. medienetværket Omnicom Media Group, flyselskabet JetBlue, bryllupsplanlægnings-platformen The Knot, og entreprenørvirksomheden Turner Construction. Derudover vil der være sociale arrangementer i løbet af ugen, hvor du får rig mulighed for at udvide dit netværk, bl.a. middag på Columbia Faculty Club.

Emner vi beskæftiger os med på studieturen:

• Digital Economy - Consumerization and Digital Transformation
  • Developing Risk Models for Disruption
  • Digital platforms
  • Drawing Lessons Learned from Case Studies
  • Managing the Digital Driven Business - Developing a Digital Strategy
  • Managing the Digital Driven Business - Managing Change in Behavior
  • Smart Cities – The Role of Government
  • Smart Cities – Growth of Mobility
  • Student cases

Rejseomkostningerne til studieturen på ca. 10.000 kr. er ikke indregnet i fagpakkens pris.

I tilfælde af at deltagerne ikke har mulighed for at deltage i studieturen, skal den fagansvarlige kontaktes med henblik på at aftale alternativ læringsaktivitet.

Valgfagets fokus

På det nye valgfag får du indsigt i feltet digital innovation og transformation, herunder nye digitale forretningsmodeller, de økonomiske faktorer som karakteriserer digitale innovationer, de teknologier som muliggøre de nye forretningsmodeller, samt de organisatoriske strukturer og dynamikker.

Valgfaget tager udgangspunkt i nye digitale og serviceorienterede produkter og bygger bro mellem virksomhedsstrategi, it strategi og forandringsledelse. Fokus er på:

• Digital innovation
  • Nye digitale forretningsmodeller
  • Økonomiske aspekter i digitale innovationer
  • Samspil mellem teknologier og forretningsmodeller
  • Digital transformation
  • Nye arbejdsformer
  • Politiske aspekter i digital innovation

Du lærer at identificere muligheder for digital innovation, planlægge og implementere digitale innovationer og eksekvere de nødvendige digitale transformationer, der skal til for at udnytte og værdisætte digital innovation. Du lærer at bygge bro mellem virksomhedens digitale strategi, it-strategi og forandringsledelse, så du kan udnytte de digitale muligheder til at transformere din virksomhed.

Læs mere om faget her.