Kvinder og karriere
Aarhus BSS og kvindelige erhvervsledere fra Boston Consulting Group, IBM og Envision Energy præsenterer den nyeste forskning om kvinder i ledelse og giver konkrete råd til at fremme kvinders karriere.
Oplysninger om arrangementet
Tidspunkt
Sted
Aarhus BSS, bygning 2610 (S), Nedre Multisal, Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V.
Arrangør
Aarhus BSS og kvindelige erhvervsledere fra Boston Consulting Group, IBM og Envision Energy præsenterer den nyeste forskning om kvinder i ledelse og giver konkrete råd til at fremme kvinders karriere. Hør inspirerende kvinder fortælle personlige historier om udfordringer og fordele ved at prioritere karrieren og om at balancere karriere og privatliv.
Arrangementet afholdes i samarbejde mellem Aarhus BSS og Lederne.
Tilmelding
Arrangementet er gratis, men bemærk, at der er begrænsede pladser. "Kvinder og karriere" er åben for alumner, studerende, medarbejdere, gæster og medlemmer af Lederne. Alle tilmeldes gennem samme link - vælg blot tilknytning under "Jeg er" i tilmeldingen.
PRAKTISK INFO
Dato: torsdag den 13. oktober 2016
Tid: 08.00-11.40
Sted: Aarhus BSS, Bygning 2610 (S), Nedre Multisal, Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V. Se parkeringsmuligheder her.
Tilmeldingsfrist: 10. oktober 2016
Sprog: Dansk
Pris: Gratis (men tilmelding er nødvendig)
Kontaktperson: Line Axelsen, lax@au.dk
Følg med og del: #kvinderogkarriere #aarhusbss
Pay it forward
Kender du en, som vil få gavn af dette arrangement? Som medlem af alumnenetværket har du mulighed for at invitere én gæst.
PROGRAM
08.00-08.30 | Croissanter, kaffe, te og netværk |
08.30-08.45 | Velkomst v/Thomas Pallesen, Dekan, Aarhus BSS. Susanne Hoeck, Relationschef, Lederne, præsenterer programmet |
08.45-09.15 | Kvinder i topledelse - hvorfor så få? Og gør det noget? v/ Nina Smith, Professor, Institut for Økonomi, Aarhus BSS |
09.15-09.45 | Paradokset med de kvindelige ledere v/ Mai-Britt Poulsen, Adm. Direktør, Boston Consulting Group |
09.45-10.15 | Netværk - hvilke bruger du? v/ Sanne Urbak Rasmussen, Manager of CSR, IBM Denmark |
10.15-10.35 | Pause |
10.35-11.05 | Udfordringer og fordele som kvinde i en mandsdomineret virksomhed v/ Lene Leth Thomsen, Director/Head of Project Management Office, Envision Energy |
11.05-11.35 | Paneldebat med alle indlægsholdere |
11.35-11.40 | Afrunding på Kvinder og karriere |
Ordstyrer
Susanne Hoeck |
Oplægsholdere
Nina Smith | |
Mai-Britt Poulsen Adm. Direktør, Boston Consulting Group Mai-Britt Poulsen har været den ledende partner for BCG i Danmark siden april 2015. Hun har, i løbet af sin karriere, tjent kunder fra virksomhedens mange internationale kontorer i norden såvel som udlandet, for eksempel Chicago. I dag er hun et kernemedlem af Boston Consulting Groups "Consumer and Strategy" praksis og har specialiseret sig i detailhandel og forbrugsvarer. Samtidig har Mai-Britt stor erfaring indenfor store transformationsprogrammer, som har til formål at ændre den grundlæggende ydeevne for et givent selskab. | |
Sanne Urbak Rasmussen Manager of CSR, IBM Denmark Sanne Urbak er uddannet civiløkonom og HD-Afsætning, Branche MBA i Service Delivery fra hhv RUC & CBS. Hun leder 'Women in Technology' græsrodsgruppe på IBM, Har mange års ledelseserfaring og har bl.a arbejdet meget med lederudvikling og som mentor for unge talenter. Har selv foretaget store karriereskift med afsæt i egne værdier og integritet. Hun bidrager gerne omkring hvordan man navigerer og bruger netværk og sponsorer i sin karriere - om særlige kvindelige 'traits' og hvordan vi - og vores omverden - agerer på vores ubevidste bias. | |
Lene Leth Thomsen Director/Head of Project Manangement Office, Envision Energy Forfatter til to bøger til kandidatstuderende, som er på deres sidste år af studiet eller lige startet i første job med input fra nogle af landets største firmaer. Lene er uddannet som cand.merc fra Aarhus BSS, har arbejdet ved Vestas, startet sin egen virksomhed og arbejder nu ved Envision Energy. |
Tag venligst forbehold for ændringer i programmet og hold øje med denne side for mere information.
Lyder det spændende? Hold øje med kommende arrangementer her.