Nå et niveau højere

Hold dig opdateret

Få info om efteruddannelse, forskning og invitationer til faglige arrangementer direkte i din indbakke.

It i sundheds- og plejesektoren – studiestart til september

Få redskaber til at lede, styre og udnytte it-implementering i sundhedsvæsenet med faget It i sundheds- og plejesektoren.

Implementering af it-systemer i sundheds- og plejesektoren vil i løbet af de næste år øges markant. Nye it-systemer betyder ofte, at der skal udformes nye arbejdsgange, og samtidig skal it-systemer tilpasses eksisterende arbejdsgange. Det giver udfordringer som stadigt flere medarbejdere i sundheds- og plejesektoren samt deres leverandører står overfor, når der satses på indførelse af sundheds-it.
På faget It i sundheds- og plejesektoren: Implementering og gevinstrealisering lærer du om sundhedsvæsenets karakteristika, hvorfor det kan være svært at implementere it i sundheds- og plejesektoren, og hvordan it-projekter styres.

Målgruppe
Faget er målrettet ledere, mellemledere og projektmedarbejdere, der arbejder med implementering af it i private samt offentlige sundheds- og plejeorganisationer. Derudover retter faget sig mod leverandører af it-systemer til sundheds- og plejesektoren.

Undervisere
It i sundheds- og plejesektoren er udviklet af lektor Claus Bossen fra Institut for Æstetik og Kommunikation ved Aarhus Universitet. Claus Bossen inddrager bl.a. kolleger fra andre uddannelsesinstitutioner og praktikere med kernekompetencer inden for de forskellige emner.

Du vil blandt andre møde:

• Lektor Andrea Carugati, Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet
• Lektor Bjarne Rerup Schlichter, Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet
• Lektor Emeritus Povl Erik Rostgaard Andersen, Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet
• Lektor Tina Blegind Jensen, Copenhagen Business School

Sagt om fagpakken:
”På faget har jeg lært at lave business cases på en helt ny måde, der gør det muligt at indregne både hårde og bløde værdier, hvilket jo giver meget mere mening for alle involverede partnere. Det har jeg både taget med mig ind i mit tidligere arbejde i region Nordjylland – og jeg er også ved at implementere det i mit nye arbejde, i alle de opgaver jeg løser.” '
Jørn Winfred Rasmussen, fhv. programleder ved Region Nordjylland, nu seniorkonsulent ved AnyCom A/S

Læs mere om fagpakken It i sundheds- og plejesektoren: Implementering og gevinstrealisering

Gå til ansøgningsformularen

Du er også velkommen til at kontakte fuldmægtig Helle Gabriel Jensen på tlf. 87 16 61 03 eller mit.bss@au.dk, hvis du har spørgsmål.