BTB_fokusfelt_2019_02

Onsdag den 20. november 2019
Aarhus

Tilmeld dig Se program

BTB_fokusfelt_2019_02

Onsdag den 20. november 2019

Back to Business...
- Lead with imagination

Back to Business...
- Lead with imagination

Globale partnerskaber, digitale økosystemer og konkurrenter, som du slet ikke kender endnu, vil præge udviklingen i din branche.

Som leder skal du have visioner og forestillingsevne, for virksomhedens success ligger i fremtiden, ikke i fortiden. Derfor skal din strategi og forretningsmodel også være agil og udvikles dynamisk. Du skal opbygge en lærende og fleksibel organisation, som kan udnytte teknologien til - i endnu højere grad end tidligere - at identificere og opfylde den enkelte kundes specifikke behov.

Dygtige ledere skaber tillid og partnerskaber, tænker i bæredygtighed og træffer beslutninger ud fra en balance mellem data og intuition.

If you can dream it, you can do it!

Back to Business giver dig ny viden og input til refleksion og handling!

Back to Business - Lead with imagination holdes af Aarhus BSS onsdag den 20. november 2019 kl. 8.00 - 17.00 på Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V.

Udvalgte keynote speakers

Udvalgte keynotespeakere

Lone Fønss Schrøder
CEO, Concordium

Lone Fønss Schrøder er en af de højest placerede danske kvinder i europæisk erhvervsliv med international bestyrelseserfaring fra bl.a. Schneider Electric, Ikea og Volvo. Siden februar 2019 har Lone indtaget posten som CEO i den nye kontraktplatform og økosystem Concordium, der er baseret på blockchain-teknologien og har tæt samarbejde med Aarhus Universitet.

Joseph Lampel
Professor
The University of Manchester

He received his doctorate in Strategic Management from McGill University, Montreal, in 1990. Joseph has worked closely with Henry Minzberg and he is the co-author and co-editor of five books, and more than 50 scholarly and practitioner articles.

Mette Neville
Professor, Aarhus BSS

Mette Neville er professor på juridisk institut på Aarhus BSS og centerleder for Center for Små- og Mellemstore Virksomheder


Seks keynotes, otte tracks og én start-up
Program

Seks keynotes, otte tracks og én start-up
Program

Moderator: Mette Walsted Vestergaard
Moderator og journalist


7.45 - Registrering og networking

Du kan indskrive dig mellem 07.45 og 08.30.

Der er morgenkaffe og let morgenmad med god mulighed for networking
med de øvrige deltagere og oplægsholdere.


08.25 - Velkomst

Thomas Pallesen, dekan ved Aarhus BSS, byder velkommen.


08.30 - Keynote

Tvivl og handlekraft i dit lederskab
Lotte Lüscher, psykolog, ph.d. - Clavis


Den handlekraftige leder har i mange år været i høj kurs i danske organisationer. I oplægget vil vi berøre, hvorfor handlekraften svækkes i komplekse organisationer, der er præget af flertydighed, modsætninger og modsatrettede krav.

Oplægget vil berøre de mange paradokser og pege på, hvordan de er et nødvendigt grundlag for ledere, som gerne vil bevare handlekraften i et lederskab, som kalder tvivlen, uvisheden og ambivalenserne frem.


Key takeaways:
1. Paradokser er et grundvilkår i organisationer.
2. Paradokser paralyserer.
3. Den gode leder skaber handlekraft i paradokserne.

08.30 - Keynote

Tvivl og handlekraft i dit lederskab
Lotte Lüscher, psykolog, ph.d. - Clavis


Den handlekraftige leder har i mange år været i høj kurs i danske organisationer. I oplægget vil vi berøre, hvorfor handlekraften svækkes i komplekse organisationer, der er præget af flertydighed, modsætninger og modsatrettede krav.

Oplægget vil berøre de mange paradokser og pege på, hvordan de er et nødvendigt grundlag for ledere, som gerne vil bevare handlekraften i et lederskab, som kalder tvivlen, uvisheden og ambivalenserne frem.


Key takeaways:
1. Paradokser er et grundvilkår i organisationer.
2. Paradokser paralyserer.
3. Den gode leder skaber handlekraft i paradokserne.


09.10 - Keynote

Portræt af Joseph Lampel, professor hos The University of Manchester

Strategy bites back: It is far more, and less, than you ever imagined
Joseph Lampel, professor - The University of Manchester


Joseph Lampel is Eddie Davies Professor of Enterprise and Innovation Management at Manchester Business School, University of Manchester. He joined Manchester Business School in October 2014. Joseph holds a BSc in Physics from McGill University, Montreal, Canada, and an MSc in Technology Policy from Université de Montréal.

He received his doctorate in Strategic Management from McGill University, Montreal, in 1990. Joseph has worked closely with Henry Minzberg and he is the co-author and co-editor of five books, and more than 50 scholarly and practitioner articles.

He has led a number of projects among them a NESTA funded project on ‘Stimulating innovations through competitions, ESRC funded project on ‘Knowledge Integration, Project Practice and New Organisational Forms’, and EPSRC ‘Learning and Business Performance in Project-Based Organisations’.

His study of the economic performance of UK employee-owned businesses, funded by John Lewis Partnership, and the UK Department for Business, Innovation, and Skills, has been extensively used by the government to develop new policies for encouraging employee ownership in the private and public sectors. Joseph has consulted and worked with a wide variety of organisations, including EMI Music Group, Halcrow, ABB, GlaxoSmithKline, Hagemeyer, and the International Chamber of Commerce.

Key takeaways:
1. Strategy is about the process first and the plan last
2. You can control strategy only up to a point - so don't push it!
3. You do not need a new strategy to be creative in your strategy

This keynote will be held in English.

09.10 - Keynote

Strategy bites back: It is far more, and less, than you ever imagined
Joseph Lampel, professor - The University of Manchester


Joseph Lampel is Eddie Davies Professor of Enterprise and Innovation Management at Manchester Business School, University of Manchester. He joined Manchester Business School in October 2014. Joseph holds a BSc in Physics from McGill University, Montreal, Canada, and an MSc in Technology Policy from Université de Montréal.

He received his doctorate in Strategic Management from McGill University, Montreal, in 1990. Joseph has worked closely with Henry Minzberg and he is the co-author and co-editor of five books, and more than 50 scholarly and practitioner articles.

He has led a number of projects among them a NESTA funded project on ‘Stimulating innovations through competitions, ESRC funded project on ‘Knowledge Integration, Project Practice and New Organisational Forms’, and EPSRC ‘Learning and Business Performance in Project-Based Organisations’.

His study of the economic performance of UK employee-owned businesses, funded by John Lewis Partnership, and the UK Department for Business, Innovation, and Skills, has been extensively used by the government to develop new policies for encouraging employee ownership in the private and public sectors. Joseph has consulted and worked with a wide variety of organisations, including EMI Music Group, Halcrow, ABB, GlaxoSmithKline, Hagemeyer, and the International Chamber of Commerce.

Key takeaways:
1. Strategy is about the process first and the plan last
2. You can control strategy only up to a point - so don't push it!
3. You do not need a new strategy to be creative in your strategy

This keynote will be held in English.


09.50 - Kaffe og networking

Nyd en kop kaffe og hyg dig med de andre deltagere


10.20 - Keynote

Virtuelle salgsrum booster salg og kundeoplevelse
Søren Hovmand, CEO - Hovmand A/S

Hovmand A/S fik prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling 2019. De har i mere end 45 år solgt løftevogne, men har haft svært ved at gøre deres produkt begribeligt for potentielle kunder. En ny vækststrategi ”BLOOM” og digital transformation af salgsprocessen løste dette problem.

Ved hjælp af en specialudviklet app, inspireret af Pokemon Go, er det nu muligt at skræddersy det helt rigtige produkt til kunden blot ved et tryk på en knap. App’en har med brug af Augmented Reality effektiviseret salgsprocessen og de interne arbejdsgange markant. Samtidig er kundeoplevelsen forbedret, så produktet nu kan præsenteres visuelt i kundens egne lokaler.

Hør mere om de ledelsesmæssige beslutninger i forhold til ny og ”ukendt” teknologi, kulturelle barrierer, samt hvordan og på hvilket grundlag du træffer beslutninger som leder.


Key takeaways:
1. Lad dig inspirere i strategiarbejdet
2. Involver medarbejderne
3. Det er en ledelsesopgave

10.20 - Keynote

Virtuelle salgsrum booster salg og kundeoplevelse
Søren Hovmand, CEO - Hovmand A/S

Hovmand A/S fik prisen for Årets Digitale SMV:Omstilling 2019. De har i mere end 45 år solgt løftevogne, men har haft svært ved at gøre deres produkt begribeligt for potentielle kunder. En ny vækststrategi ”BLOOM” og digital transformation af salgsprocessen løste dette problem.

Ved hjælp af en specialudviklet app, inspireret af Pokemon Go, er det nu muligt at skræddersy det helt rigtige produkt til kunden blot ved et tryk på en knap. App’en har med brug af Augmented Reality effektiviseret salgsprocessen og de interne arbejdsgange markant. Samtidig er kundeoplevelsen forbedret, så produktet nu kan præsenteres visuelt i kundens egne lokaler.

Hør mere om de ledelsesmæssige beslutninger i forhold til ny og ”ukendt” teknologi, kulturelle barrierer, samt hvordan og på hvilket grundlag du træffer beslutninger som leder.


Key takeaways:
1. Lad dig inspirere i strategiarbejdet
2. Involver medarbejderne
3. Det er en ledelsesopgave


10.50 - Keynote

Hvordan disrupter man en 120 år gammel virksomhed?
Erik Thürmer, CEO - Thürmer Tools


Med baggrund i sin oldefars traditionsrige, men nødlidende værktøjsvirksomhed har Erick Thürmer skabt en digital forretningsmodel, som kan revolutionere produktionsprocessen i Danmark. Samtidig er det lykkedes at udvikle og vækste den eksisterende forretning, så den kan skabe økonomisk grobund til at udvikle og transformere den digitale forretning på længere sigt.

Hør den ærlige historie om at fyre sig selv og sin bestyrelse, transformation af virksomhedens 120-årige fundament og søvnløse nætter i jagten på virksomhedens formål og fremtid. Den teknologiske udvikling, som eksperter vurderede ville blive virksomhedens sikre død, er nu firmaets fremtid.

Key takeaways:
1. Forandringsledelse gennem tillid
2. Effekten af pivotering af virksomheden med rette timing
3. Ikke teknologi for teknologiens skyld.

10.50 - Keynote

Hvordan disrupter man en 120 år gammel virksomhed?
Erik Thürmer, CEO - Thürmer Tools


Med baggrund i sin oldefars traditionsrige, men nødlidende værktøjsvirksomhed har Erick Thürmer skabt en digital forretningsmodel, som kan revolutionere produktionsprocessen i Danmark. Samtidig er det lykkedes at udvikle og vækste den eksisterende forretning, så den kan skabe økonomisk grobund til at udvikle og transformere den digitale forretning på længere sigt.

Hør den ærlige historie om at fyre sig selv og sin bestyrelse, transformation af virksomhedens 120-årige fundament og søvnløse nætter i jagten på virksomhedens formål og fremtid. Den teknologiske udvikling, som eksperter vurderede ville blive virksomhedens sikre død, er nu firmaets fremtid.

Key takeaways:
1. Forandringsledelse gennem tillid
2. Effekten af pivotering af virksomheden med rette timing
3. Ikke teknologi for teknologiens skyld.


11.20 - Speakers' Corner - diversitet

Speakers' Corner er et åbent tidsrum på Back to Business, hvor vi giver plads til en spændende start-up, som fortjener at blive set og hørt.

Årets fokus er diversitet i virksomheder, som bør være et strategisk fokusområde for alle ledere, fordi diversitet skaber bedre grundlag for innovation og vækst.

Derfor har vi i år fokus på start-ups stiftet af eller sammen med kvinder.


11.50 - Vælg ét oplæg

OPLÆG 1

Business i og med Asien – den, der rider på tigeren, opdager, at …
Tor Eriksson


Verdens økonomiske tyngdepunkt flytter sig. De ”asiatiske tigre” er for længst blevet til store spillere. Sydøstasiens voksende betydning som sourcing-lande, destinationer for afsætning, innovationshubs samt motor for den globale konjunktur betyder, at tidligere stormagter såsom USA føler sig udfordret.

Det har også forandret det strategiske udsyn for danske virksomheder og organisationer. De asiatiske landes vækststrategier og de institutionelle rammer, som organisationerne opererer indenfor, er centrale.

Indlægget diskuterer emner såsom: Er Kinas handelspraktikker faktisk uretfærdige? Hvorfor er tvunget teknologitransfer blevet et større problem på det seneste? Hvordan påvirker den aldrende befolkning, skrumpende arbejdskraft og de alvorlige miljøproblemer de asiatiske økonomier? Har Xis lederskab konsekvenser for reformprocessen, den økonomiske vækst og fortsatte udvikling i Kina?


Key takeaways:
1. ”It’s the economy stupid”. For at lave forretninger i Kina og nabolandene er forståelse for tilvækststrategien alfa og omega; attitude og kulturelle forskelle er af sekundær betydning.
2. Industripolitikken er ikke meget anderledes end mange andre steder. Men landene (især Kina) er bare meget større.
3. Det er vigtigt at være opmærksom på de udfordringer, økonomier står overfor – aldrende befolkning, en mindre arbejdsstyrke og miljøproblemer. De udgør trusler men også økonomiske muligheder for udenlandske investorer.


Professor Tor Eriksson

Institut for økonomi
Aarhus BSS



OPLÆG 2

Toward open and collaborative models of innovation
Michela Beretta


Many companies shift to open, collaborate and distributive forms of innovation. An example of this the implementation of online ideation platforms that enable companies to innovate in collaboration with external crowds and employees.

However, many companies also struggle to engage people across the organisation in open innovation efforts.

Key takeaways:
1. Where do good ideas come from? Online ideation platforms can enable firms to collect and mature diverse ideas and solutions coming from internal and external innovators.
2. There are different aspects to consider when planning to set up an online ideation platform, it is not a simple process.
3. Open innovation efforts require a change in the culture and mindset of employees, addressing challenges such as the Not-Invented-Here syndrome.

The session is held in English


Adjunkt Michela Beretta

Institut for Virksomhedsledelse
Aarhus BSS



















OPLÆG 3

Bestyrelsesarbejde i en digital og bæredygtig tidsalder
Mette Neville


Digitalisering og FN's 17 Verdensmål ændrer SMV’ernes forretningsmiljø og stiller nye krav til hele måden at drive forretning på.

Såfremt virksomhedens forretningsmodel skal fremtidssikres, kræver det derfor, at bestyrelsen som led i sit strategiske arbejde identificerer, vurderer og investerer rigtigt i de nye forretningsmuligheder.

I indlægget stilles skarpt på, hvad det kræver af bestyrelsen at skabe værdi i en digital og bæredygtig tidsalder.

Key takeaways:
1. De nye dagsordener kræver gentænkning af bestyrelsens arbejdsmåde og sammensætning.
2. Bestyrelsen skal blive i helikopteren og samtidig tættere på kerneforretningen – det kan godt lade sig gøre!
3. Bestyrelsen skal særligt i SMV’ere øge sit fokus på organisationen, herunder direktionens ledelsesstil.


Professor Mette Neville

Juridisk Institut
Aarhus BSS





OPLÆG 4

Når følelser bliver til data (og big business)
Thomas Bjørnsten



I 2022 vil dine digitale devices vide mere om dine følelser end din egen familie gør!

Sådan ser den nære fremtid ud ifølge flere af de store analyse-institutter.

I oplægget ser vi nærmere på, hvorfor efterspørgslen på data-baseret analyse af brugeres og kunders følelser er steget så voldsomt. Det kommer bl.a. til at handle om brugen af kunstig intelligens, neuromarketing og følsomme robotter.

Key takeaways:
1. Vigtigt også at se på de menneskelige og kulturelle aspekter af data-analyse
2. Emotionelle data spiller en stadig mere markant rolle i bl.a. e-commerce, neuromarketing og organisationsudvikling
3. Husk etik og GDPR


Ph.d., Adjunkt Thomas Bjørnsten

Institut for Kommunikation og Kultur
Arts







12.20 - Frokost og networking

Nyd lidt lækkerier til ganen, mens du hygger dig med de andre deltagere


>

13.20 - Vælg ét oplæg

OPLÆG 5

Lederens guide til bæredygtighed
Simon Elsborg Nygaard


Miljømæssig bæredygtighed i organisationen har mange fordele. Fx er det en måde at spare ressourcer på til gavn for planeten og pengepungen.

Og en mulighed for at sende et stærkt signal til medarbejdere, kunder og borgere som går op i bæredygtighed, fx grupper af unge. Oplægget giver overblik over, hvilke indsatsområder der kan arbejdes med internt i organisationen.

Derefter giver det indblik i, hvordan psykologien kan bruges til at skabe bæredygtige mindsets, kultur og adfærd. Alt sammen med henblik på at inspirere til en skarpere og mere tidssvarende organisation.

Key takeaways:
1. Overblik over indsatsområder internt i organisationen
2. Indblik i psykologiske og kulturelle aspekter af bæredygtighed i organisationen
3. Redskaber til at skabe bæredygtig adfærd i organisationen.


Ekstern lektor, Simon Elsborg Nygaard

Psykologisk Institut
Aarhus BSS





OPLÆG 6

Services som (gen)vej til profit og tilfredse kunder
René Chester Goduscheit


Tidligere blev service betragtet som et nødvendigt onde for produktionsvirksomheder: Når den leverede maskine var defekt, så sendte man servicefolk ud for at fixe den.

Ny teknologi har gjort, at virksomheder i stadigt højere grad har mulighed for at følge den installerede base hos kunderne – og derved bidrage til mere omfattende dele af kundernes forretning.

Denne transition fra produkt- til servicefokus kræver ofte en forretningsmæssig og strategisk reorientering af virksomheden. Dette oplæg giver inspiration til en succesfuld transition.

Key takeaways:
1. Service skal være kilde til profit og ikke blot en omkostning.
2. Servitisation kræver strategisk retning.
3. Frontlinjemedarbejderne i salg og service er centrale aktører i servitisation.


Professor René Chester Goduscheit

Institut for Forretningsudvikling og Teknologi
Aarhus BSS





OPLÆG 7

Hvordan skabes værdi ud af mangfoldighed?
Anders Ryom Villadsen


Det er i stigende grad nødvendigt at kunne håndtere mangfoldighed for at opnå succes i organisationer og fx bestyrelser og dermed skabe forudsætninger for, at teams når deres mål.

Mange organisationer er endnu i ringe grad bevidste om de mulige potentialer og faldgruber, som organisatorisk mangfoldighed medfører. Ledere og medarbejdere, der kan håndtere mangfoldighed, får derfor nøgleroller i fremtiden.

Oplægget tager afsæt i den nyeste forskning om mangfoldighed og fokuserer på arbejdet - både praktisk og strategisk - med mangfoldighed i organisationer.

Key takeaways:
1. Medarbejder-mangfoldighed kan skabe værdi i organisationer.
2. Gevinsterne kommer ikke af sig selv.
3. Diskrimination og ubevidste bias er vigtige barrierer at overkomme.


Professor, Anders Ryom Villadsen

Institut for Virksomhedsledelse
Aarhus BSS




OPLÆG 8

Augmented Reality kan løfte kompetenceniveau og agilitet i industrien
Kaj Grønbæk


Det er et stigende problem for industrivirksomheder at skaffe kvalificeret arbejdskraft og lave omstillinger i manuelle arbejdsprocesser på alle niveauer.

I Manufacturing Academy of Denmark (MADE) arbejder vi med udnytte Augmented Reality og i et vist omfang Virtual Reality til at uddanne og understøtte personalet i et bredt spektrum af opgaver fra fjernstøtte til kompliceret problemløsning, fra samleinstruktioner til kvalitetssikringsprocedurer.

Dette oplæg fokuserer på muligheder og udfordringer ved at udnytte disse teknologier, og der gives en række illustrerende eksempler fra industrivirksomheder i MADE.

Key takeaways:
1. Virtual Reality kan benyttes til hurtig uddannelse og træning af personale.
2. Augmented Reality kan benyttes til at understøtte personalet direkte i arbejdssituationer.
3. Virksomhedens produktions- og produktdataværdikæde skal modnes for at høste gevinsten.


Institutleder Kaj Grønbæk

Institut for Datalogi
Science and Technology



13.50 - Kaffe og networking

Nyd en kop kaffe og hyg dig med de andre deltagere


14.20 - Keynote

If you can dream it you can do it ...
Claus Klint, Director of Internet of Things - IBM

Digital transformation og innovation står øverst på World Economic Forums liste over top prioriteter for CEO’s i 2019. Som leder skal du omfavne den digitale dagsorden som aldrig før. Men de færreste CEO’s fik jobbet pga. deres digitale ekspertise. Over 70% af CEO’s tror, at det bliver nødvendigt med en radikal digital innovation af deres forretningsmodel. Det kræver fokus på egne digitale kompetencer, samt erkendelse af hvor det er nødvendigt at få betroede rådgivere og medarbejdere til at hjælpe med at forme de nødvendige beslutninger.

Lær, hvordan danske virksomheder driver forretningstransformation ved hjælp af IoT, Artificial Intelligence og Blockchain-teknologier. Præsentationen indeholder den seneste udvikling inden for IoT, Industrial Internet og produktionsoptimering.

Hovedpointer:
1. Partnerskaber er afgørende for succes.
2. Digitale kompetencer skal opgraderes.
3. Teknologier bliver først rigtig spændende, når de kombineres.

14.20 - Keynote

If you can dream it you can do it ...
Claus Klint, Director of Internet of Things - IBM

Digital transformation og innovation står øverst på World Economic Forums liste over top prioriteter for CEO’s i 2019. Som leder skal du omfavne den digitale dagsorden som aldrig før. Men de færreste CEO’s fik jobbet pga. deres digitale ekspertise. Over 70% af CEO’s tror, at det bliver nødvendigt med en radikal digital innovation af deres forretningsmodel. Det kræver fokus på egne digitale kompetencer, samt erkendelse af hvor det er nødvendigt at få betroede rådgivere og medarbejdere til at hjælpe med at forme de nødvendige beslutninger.

Lær, hvordan danske virksomheder driver forretningstransformation ved hjælp af IoT, Artificial Intelligence og Blockchain-teknologier. Præsentationen indeholder den seneste udvikling inden for IoT, Industrial Internet og produktionsoptimering.

Hovedpointer:
1. Partnerskaber er afgørende for succes.
2. Digitale kompetencer skal opgraderes.
3. Teknologier bliver først rigtig spændende, når de kombineres.


14.50 - Keynote

Fra Volvo og IKEA-skabe til blockchain
Lone Fønss Schrøder, CEO - Concordium


Lone Fønss Schrøder er en af de højest placerede danske kvinder i europæisk erhvervsliv med international bestyrelseserfaring fra bl.a. Schneider Electric, Ikea og Volvo. Siden februar 2019 har Lone indtaget posten som CEO i den nye kontraktplatform og økosystem Concordium, der er baseret på blockchain-teknologien og har tæt samarbejde med Aarhus Universitet.

Lone er en stærk leder og fortaler for værdier såsom fx bæredygtighed og ligestilling. Gennem en lang og imponerende karriere som leder i skiftende brancher, har Lone haft forståelse for vigtigheden af opkvalificering af viden og kompetencer. Herunder digitalisering, hvor hun fx selv har sat sig ind i kodning og har haft fingrene nede i udviklingen af en it-platform, for de digitale evner er afgørende for erhvervsledere i en digital verden ifølge Lone Fønss Schrøder.

Hør Lones bud på fremtidens leder i en kompleks og omskiftelig verden, hvor der ikke er brug for folk, der tror, at tiden står stille, og at du kan kæmpe imod udviklingen, fordi din virksomhed er så stor, at den ikke kan fejle.

Hovedpointer:
1. Fremtidens leder har digitale kompetencer.
2. Diversitet og bæredygtighed skal øverst på agendaen.
3. Brug bestyrelsen som værdiskaber.

14.50 - Keynote

Fra Volvo og IKEA-skabe til blockchain
Lone Fønss Schrøder, CEO - Concordium


Lone Fønss Schrøder er en af de højest placerede danske kvinder i europæisk erhvervsliv med international bestyrelseserfaring fra bl.a. Schneider Electric, Ikea og Volvo. Siden februar 2019 har Lone indtaget posten som CEO i den nye kontraktplatform og økosystem Concordium, der er baseret på blockchain-teknologien og har tæt samarbejde med Aarhus Universitet.

Lone er en stærk leder og fortaler for værdier såsom fx bæredygtighed og ligestilling. Gennem en lang og imponerende karriere som leder i skiftende brancher, har Lone haft forståelse for vigtigheden af opkvalificering af viden og kompetencer. Herunder digitalisering, hvor hun fx selv har sat sig ind i kodning og har haft fingrene nede i udviklingen af en it-platform, for de digitale evner er afgørende for erhvervsledere i en digital verden ifølge Lone Fønss Schrøder.

Hør Lones bud på fremtidens leder i en kompleks og omskiftelig verden, hvor der ikke er brug for folk, der tror, at tiden står stille, og at du kan kæmpe imod udviklingen, fordi din virksomhed er så stor, at den ikke kan fejle.

Hovedpointer:
1. Fremtidens leder har digitale kompetencer.
2. Diversitet og bæredygtighed skal øverst på agendaen.
3. Brug bestyrelsen som værdiskaber.


15.35 - Afrunding og intro til finalen


15.40 - Active networking with a twist


17.00 - ... the end


Aarhus BSS
Back to Business

Aarhus BSS
Back to Business

Konferencen afholdes på Aarhus BSS, Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V.

Se kort over parkeringsmuligheder. Du kan denne dag parkere i parkeringskælderen uden registrering. Vær opmærksom på, at der er et begrænset antal parkeringspladser. Kom derfor i god tid, eller tag cyklen.
Vær opmærksom på skiltning. Nogle pladser har tidsbegrænsning/p-skive påbudt!



Kom med og bliv inspireret

Kom med og bliv inspireret

Back to Business er målrettet ledere, specialister og bestyrelsesmedlemmer i private og offentlige virksomheder og organisationer.

Early bird-pris:
495 kr. ekskl. moms for alumner
1.495 kr. ekskl. moms for andre

Normal pris:
795 kr. ekskl. moms for alumner
2.395 kr. ekskl. moms for andre




Udtalelser fra tidligere deltagere

Udtalelser fra tidligere deltagere

Allan Baadsgaard Mønsted
Direktør for Strategi og forretningsudvikling
WAOO A/S

”Perfekt blanding på højt niveau af teoretisk og erhvervsmæssige indlæg”

Carsten Berg Kjeldsen
CEO, Curvature

”Læring i skøn kombination af nyeste forskning og praktisk udførelse.”

Michael Elefsen
Vice President Global Sales & Marketing
Anodyne A/S

”En spændende dag, med fokus på nye teoretiske finurligheder, samt deres anvendelse i den virkelige verden - krydret med spændende deltagere - jeg deltager gerne næste år.”

Kontakt

Har du spørgsmål til konferencen, så tøv ikke med at henvende dig.

Thomas Korsgaard
Markedschef
tkors@au.dk