Et kvalitetsstempel og et niveau højere

Aarhus BSS har fået en ny 5-årig AMBA-akkreditering for sin MBA-uddannelse. Et kvalitetsstempel, som bekræfter, at Aarhus BSS’ efter- og videreuddannelsesprogram lever op til høje internationale standarder.

Foto: AU Foto

Vi blev glade, da vi i november fik besked fra Association of MBAs (AMBA). Ikke alene havde vi fået fornyet vores hidtidige tre-årige godkendelse af vores MBA-uddannelse. Nu fik vi en 5-årig akkreditering. Det højeste, man kan opnå.

AMBA-akkrediteringen er i sig selv et vigtigt kvalitetsstempel, som fortæller, at Aarhus BSS på MBA-uddannelsen er med i en eksklusiv skare af MBA-uddannelsesinstitutioner, der dækker top 2% af business schools i mere end 70 lande.

Selv om kvalitetsstemplet dækker kun over MBA uddannelsen bygger alle vores andre masteruddannelser, fx vores pendant til MBA’en for offentlige ledere, FMOL’en (Fleksibel Master i Offentlig Ledelse), der udbydes sammen med SDU, på det samme princip som MBA: Det er forskningsbaseret undervisning, og derfor har vi lanceret et nyt slogan for hele vores efter- og videreuddannelsesportefølje, som vi kalder ”Et niveau højere”.

Vi påstår ikke, at man ikke kan få en god efter- eller videreuddannelse andre steder. Der er mange andre udbydere af kurser og uddannelser rundt omkring i landet.

Men vi påstår, at vi kan levere noget andet, end de fleste andre kan. Vi kan levere et niveau højere, da undervisning på Aarhus BSS – uanset om det er det ene eller det andet forløb – som hovedregel er forskningsbaseret.

Forskningsbaseret uddannelse kan måske lyde meget teoretisk, men som modtager af undervisning fra en aktiv forsker betyder det, at det, som man bliver undervist i, er funderet i den nyeste viden på området.

Der findes jo ikke rigtige og forkerte svar på alting. Mange gange handler det om at kunne give det bedste bud på et svar på baggrund af, hvad vi ved fra den nyeste forskning.

At det ikke kun er os selv, der mener, at vi leverer på et højt niveau, betyder naturligvis rigtig meget. Ikke bare for os selv. Men forhåbentligt i særlig grad for Jer, der tager en efter-videreuddannelse på Aarhus BSS. Og der er plads til flere, så velkommen til!

Gå på opdagelse i efteruddannelserne på Aarhus BSS.