Den 4. april sætter vi fokus på to slags software-robotter, nemlig Robotic Process Automation (RPA) Og chatbots. RPA overtager manuelle opgaver med at flytte data fra et system til et andet, når systemerne ikke gør det af sig selv. Chatbots siger goddag til dine kunder eller medarbejdere og hjælper dem med at løse opgaver, finde viden eller sælge et produkt.
Bliv klogere på, hvad de forskellige software-robotter kan bruges til, og hør, hvordan Sparekassen Kronjylland og SE/Stofa har implementeret robotterne i praksis.
[Software] robotter i praksis bliver holdt torsdag den 4. april 2019 kl. 13.30 - 16.30 på Aarhus BSS, Store sal, R-bygningen (2640), Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V.
I den perfekte verden er alle IT-systemer koblet tæt sammen, sådan at data uden besvær kan overføres mellem det ene og det andet system. Men da virkeligheden ofte ser anderledes ud, kan RPA hjælpe til med at ’lappe’ systemerne sammen i stedet for at starte dyre og langvarige integrationsprojekter.
Stefan introducerer dig til de grundlæggende RPA-teknikker og viser desuden, hvordan RPA sammen med kunstig intelligens kan bruges til automatisering af processer - også hvor data er ustruktureret. Du får også indblik i kundecases og en oversigt over de fem vigtige ting, du skal vide om RPA.
Hos Sparekassen Kronjylland er RPA blevet et vigtigt ben i arbejdet med at standardisere og effektivisere de administrative processer for at skabe mere tid til Sparekassens kunder og skabe nye forretninger.
Søren fortæller om 2 år med op- og nedture samt de behov for organisering og kompetencer, han har oplevet. Oplægget bliver krydret med konkrete eksempler på løsninger og afsluttes med en 5-punkts huskeseddel for at skabe succes med RPA.
Først vil Michael vise forskellen på en click chatbot og en intelligent machine-learning-drevet chatbot, og hvordan chatbotten leveres som en service, der kan kobles på et website, e-shop, diverse social media, messenger, etc, men også kanfungere som selvstændig app.
Dernæst forklarer Michael hvor og hvornår virksomheden skal medvirke for at få chatbotten til at fungere. Du får også indblik i, hvordan man med en chatbot også kan få input til serviceforbedringer og beslutningsgange.
Martin har drevet flere af koncernens chatbotter og projekter med kunstig intelligens og giver dig et ærligt indblik i, hvad en organisation skal igennem, hvis den ønsker at forbedre kundeoplevelsen med chatbots.
Martin fortæller, hvordan arbejdet blev forberedt, hvordan chatbotterne blev implementeret, hvilke fejl der blev begået, hvorfor han både elsker og hader chatbotter. Og sidst men ikke mindst, hvilken værdi kunder og organisation i dag får ud af chatbotterne. Til sidst leverer Martin i en 5 punkts action plan for at søsætte en succesfuld chatbot.
Seminaret bliver afholdt på Aarhus BSS, store sal, R-bygningen (2640), Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V.
Se kort over parkeringsmuligheder. For øvrig parkering henviser vi til Eugen Warmingsvej ved Botanisk Have (5 timer med p-skive).
I forlængelse af 'Software-robotter i praksis' inviterer vi til informationsmøde om vores to masteruddannelser Master i digital innovation og Master i it. Hør mere om, hvordan du kan styrke dine digitale kompetencer og koble forretning og it. Informationsmødet er gratis og finder sted fra kl. 16:45-17:45.
Tilmeld dig både Software-robotter i praksis samt informationsmødet her