Du er her: Aarhus BSS Samarbejde Kurser og netværk Employer Branding

Employer Branding

Der bliver hård kamp om de bedste medarbejdere i fremtiden. Den kommende generation på arbejdsmarkedet – de såkaldte Millennials – er markant mindre og har samtidig andre og større forventninger til arbejdslivet end tidligere generationer. Det stiller nye krav til fremtidens virksomheder, hvis de vil tiltrække og fastholde de bedste medarbejdere.

Fakta om kurset

Dato: 14. november 2018

Tid: kl. 9.00 - 16.00

Hvor: Aarhus BSS, Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V

Pris: DKK 5.400 ekskl. moms. Priserne er inklusiv materiale og forplejning
Rabatmuligheder

Tilmeldingsfrist: 31. oktober. Tilmeldingen er bindende efter tilmeldingsfristens udløb


Dit udbytte

På kurset får du et grundigt indblik i:

  • De nyeste teorier inden for employer branding
  • Employer branding som en strategisk disciplin
  • Employer branding fra et ledelses- og kommunikationsperspektiv
  • Centrale udfordringer og dilemmaer forbundet med employer branding.

Du lærer at:

  • Anvende employer branding-disciplinens vigtigste værktøjer
  • Udvikle employer branding-strategier og employer branding value proposition
  • Kommunikere employer brandet med særligt fokus på Millennials som målgruppe.

Kontakt

Om kurset

Nogle af de krav, som virksomhederne møder fra den kommende generation, er blandt andet, at der stilles andre krav til work-life balance samt til idéen om at være på den samme arbejdsplads hele livet igennem. Samtidig ønsker de nye medarbejdere også at blive mødt med nye og spændende udfordringer, der kan betyde flere skift imellem arbejdspladser. Medarbejdergruppen vægter også lønnen lavere til fordel for faglige og personlige udviklingsmuligheder og en bedre work-life balance.

Et stærkt employer brand er derfor helt centralt for virksomheden – ikke kun i forhold til at rekruttere de bedste medarbejdere, men også til at fastholde dem, udvikle stærke medarbejderrelationer og ambassadører for virksomheden. Men hvordan opbygger man et stærkt employer brand, der appellerer til de nye grupper af medarbejdere – de såkaldte Millennials? Hvordan sikrer man som virksomhed, at employer brandet ikke bare bliver fluffy luft og tomme løfter? Og hvordan udvikler og kommunikerer virksomheden et employer brand, der er relevant og meningsfuldt for de rette målgrupper?

Dette endagskursus giver dig et grundigt indblik i forskellige tilgange til employer branding fra strategi til praksis med udgangspunkt i den seneste forskning, aktuelle cases samt dine egne employer branding-problemstillinger. Kurset henvender sig både til den erfarne HR-medarbejder og de medarbejdere, der først nu skal i gang med employer branding-processen.

Hvem er deltagerne?

HR-medarbejdere i private og offentlige virksomheder og organisationer. Marketing- og kommunikationsmedarbejdere med HR-relaterede opgaver. Kurset henvender sig både til de medarbejdere, som skal til at påbegynde arbejdet med employer branding, og medarbejdere, som har flere års erfaring med employer brand management.

Dine undervisere

Helle Kryger Aggerholm, ph.d. og lektor i strategisk kommunikation, Institut for Virksomhedsledelse, BSS, AU.

Sophie Esmann Andersen, ph.d. og lektor i strategisk kommunikation, Institut for Virksomhedsledelse, BSS, AU.

Helle og Sophie har igennem de seneste år holdt foredrag og oplæg, publiceret flere artikler i internationale tidsskrifter om employer branding samt undervist i fag inden for employer brand management på både Virksomhedskommunikation, Business Administration og MBA.

Program

Kurset vil fokusere på centrale tematikker inden for employer branding, herunder:

  • Forskellige tilgange til employer branding
  • Processer, koncepter og værktøjer inden for employer branding
  • Employer brandets betydning i hele medarbejderlivscyklussen (fra rekruttering til opsigelse)
  • Rekruttering og fastholdelse af fremtidens medarbejdere
  • Sociale medier og rekruttering af Millennials

Praktiske oplysninger

Kurset kombinerer oplæg, gruppearbejde og hands-on diskussioner med udgangspunkt i problemstillinger hentet fra din egen organisation.

Kurset giver dig et grundigt indblik i employer branding fra strategi til praksis og udstyrer dig med en solid værktøjskasse med employer branding-disciplinens vigtigste redskaber. Du lærer således gennem teori og praksis at forstå employer branding-processer, udvikle employer brand-strategier og omsætte strategierne til konkrete employer brand value propositions. Kurset vil desuden introducere dig til nogle af de udfordringer, der er forbundet med praktiseringen af employer brand management, herunder spørgsmålet om den organisatoriske forankring af employer brand management.

Kurset vil undervejs inddrage aktuelle cases og konkrete udfordringer, som du medbringer fra din egen virksomhed. 

Forberedelse
Du skal forberede et 5-minutters præsentationsoplæg med fokus på den nuværende employer brand praksis i din egen virksomhed samt din egen rolle heri. 

 


Andre har også kigget på...