Jura-studerende vandt fornem titel

Jura-holdet Club Munch Andersen fra Aarhus BSS kan nu kalde sig vinder af Trans-European Moot Court Competition 2017.

Fra venstre: Isabella Kjærgaard, Oskar Rubin, Inge Fogh, Hany Dughaim, Marcus Jensen, Jesper Lyngby Andersen og Sigurd Velling.

Efter i foråret at have vundet den nordiske konkurrence om europæiske menneskerettigheder ved den regionale konkurrence i Stockholm, rejste Club Munch Andersen i sidste uge til Strasbourg i Frankrig for at repræsentere Aarhus Universitet ved konkurrencen, der fandt sted i Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol.

De var oppe imod hold fra University College Utrecht (Nederlandene) og Iustitia Nis (Serbien).

Efter indbyrdes dyst mellem de tre deltagerhold, trak de jura-studerende fra Juridisk Institut, Aarhus Universitet, sig sejrrigt ud af konkurrencen fredag eftermiddag.

Club Munch Andersen bestod i år af: Marcus Jensen, Hany Dughaim, Jesper Lyngby Andersen, Oskar Rubin, Isabella Kjærgaard og Sigurd Velling. Vejleder var Inger Fogh.

Læs også:

Omnibus' omtale af sejren