Antallet af 1.prioritetsansøgninger til Aarhus BSS slår alle rekorder

Aarhus BSS har aldrig haft så mange ansøgere som i år. Det er især uddannelserne Psykologi, Statskundskab og Economics and Business Administration, der har fremgang pa? 1. prioritetsansøgningerne.

Aarhus BSS har fremgang i antal ansøgere på knap 13 pct. i forhold til 2015. Foto: AU Foto

Aarhus BSS har fremgang i det samlede antal ansøgninger pa? knap 13 pct. i forhold til 2015, og sammenlignet med hele Aarhus Universitet har Aarhus BSS dermed den største procentuelle fremgang. Desuden er antallet af 1. prioritetsansøgere i samme periode steget med ca. 9 pct. Det viser de foreløbige ansøgertal, som universitetet netop har modtaget.

Prodekan for uddannelse på Aarhus BSS, Per Andersen, kommenterer:

”Vi ser med stor tilfredshed på de generelt meget fine tal. Vi kan se, at der enten er fremgang i antallet af ansøgninger, eller også fastholder vi de meget fine tal fra sidste år, hvor en række af vores uddannelser havde ekstraordinær stor ansøgning.”

Kvalitet og efterspørgsel er årsagen
Per Andersen ser den store fremgang i antal ansøgere som et udtryk for, at Aarhus BSS udbyder uddannelser, der har stor kvalitet, som står stærkt i bevidstheden hos de unge mennesker, og som er efterspurgte af samfundet.

”Med tallene markerer vi os som en af landets stærkeste udbydere af samfundsvidenskabelige- og businessuddannelser. Vi vil i de kommende år selvfølgelig arbejde videre på at leve op til de mange ansøgeres forventninger til os og samtidig blive endnu skarpere på at udbyde efterspurgte uddannelser”, siger Per Andersen.

Aarhus BSS forventer at have de endelige tal klar sidst på ugen.

Ansøgerne får besked den 30. juli, om de er optaget.

Læs om optag på hele Aarhus Universitet