Aarhus BSS får 5-årig AMBA-akkreditering

Aarhus BSS har for første gang modtaget den fulde 5-årige AMBA-akkreditering for fakultetets MBA-uddannelse. Akkrediteringen afspejler uddannelses høje internationale standard og er et vigtigt kvalitetsstempel, siger dekan Thomas Pallesen.

AMBA-akkrediteringen gives til MBA-uddannelser af højeste internationale kvalitet.

Aarhus BSS har netop for første gang modtaget den fulde 5-årige AMBA-akkreditering for fakultetets MBA-uddannelse. Akkrediteringen gives til MBA-uddannelser af den højeste international kvalitet og bringer dermed Aarhus BSS i samme liga som verdens førende business schools.

AMBA-akkrediteringen tildeles af AMBA’s International Accreditation Advisory Board (IAAB), der med sin beslutning har imødekommet den anbefaling, som akkrediteringspanelet kom med efter sit besøg på Aarhus BSS i oktober.

I sin evalueringsrapport konkluderede panelet blandt andet, at Aarhus BSS’ MBA-uddannelse er af den højeste internationale kvalitet og afspejler den forandring og udvikling, der sker MBA-området. Panelet fremhævede også den gode kollegiale stemning på fakultetet og den entusiasme, det engagement - og ikke mindst den høje kvalitet -, som de oplevede hos medarbejdere, studerende og alumner under besøget på Aarhus BSS. Dekan Thomas Pallesen er både glad og stolt over IAAB’s beslutning:

”Med den fulde 5-årige AMBA-akkreditering har Aarhus BSS opnået en vigtig ekstern og uafhængig kvalitetsstempling af vores MBA-uddannelse,” siger han. ”Den giver os mulighed for at konkurrere med nogle af verdens førende business schools på MBA-området, og jeg vil gerne rette en stor tak til de mange, som har bidraget til processen og været med til at sikre dette flotte resultat.”

Næste AMBA-akkrediteringsbesøg er planlagt til oktober 2022.