Hvad er god ledelse 5 - Del ud af dit lederskab

07.05.2018 | MICHAEL SCHRØDER

Invitér medarbejderne med ind i ledelsesrummet, siger lektor i arbejds- og organisationspsykologi Thomas Faurholt Jönsson, Psykologisk Institut, og forklarer i denne podcast, hvordan man som leder håndterer det.

Medarbejdere vil i dag have indflydelse på deres arbejdsdag. Og virksomhederne søger i stigende grad engagement hos medarbejderne.

Hvordan hænger de to ting sammen, og kan man ligefrem fremelske medarbejdernes engagement ved at invitere medarbejderne mere ind i ledelsesrummet?

Ja, siger lektor i arbejds- og organisationspsykologi, Thomas Jönsson, Psykologisk Institut, på Aarhus BSS. I denne podcast i Det Videnskabelig Kvarters serie ”Hvad er god ledelse?” forklarer han begrebet ”involverende ledelse”. Det handler blandt andet om, hvordan man som leder kan navigere i et ledelsesrum, der i stigende kan deles med ikke blot de øvrige ledere men også med medarbejderne.

Lyt også til:

Hvad er god ledelse 1 - Søløveprincippet m. Lotte Bøgh Andersen

Hvad er god ledelse 2 - Public service som motivation m. Lotte Bøgh Andersen

Hvad er god ledelse 3 - Træn dit lederskab m. Anne Bøllingtoft

Hvad er god ledelse 4 - Motivér dine medarbejdere m. Christian Bøtcher Jacobsen

Hør afsnittet nedenfor og abonnér på det videnskabelige kvarter:

Abonnér på det videnskabelige kvarter

Hør de fem seneste podcasts