Nå et niveau højere

Hold dig opdateret

Få info om efteruddannelse, forskning og invitationer til faglige arrangementer direkte i din indbakke.

It-projektledelse - nyt hold til september

Bliv bedre rustet til at navigere og lede forskellige typer it-projekter fra start til slut.

It-projektledelse udvikler projektlederens evne til at organisere, lede og gennemføre it-udviklings- og implementeringsprojekter.

Faget bidrager til nytænkning af projektledelse - Rethinking Project Management Agenda.
Bag dette begreb ligger et ønske om at se på arbejdet med projektledelse ud fra flere perspektiver end blot den klassisk traditionelle og den mere agile tilgang.

Målgruppe
It-projektledelse henvender sig til ansatte i private eller offentlige virksomheder samt konsulenter, der arbejder som projektledere med ansvar for it-udviklingsprojekter og/eller it-implementeringsprojekter.

Faget er målrettet dig, der har erfaring med projektledelse og projektstyringsteknikker, og som gerne vil styrke dine evner til at gennemskue, hvad der foregår i og omkring dine projekter.
It-projektledelse er et relevant og oplagt supplement til diverse forskellige projektledelsescertificeringer.

Undervisere
Søren Erik Nielsen, lektor på Institut for Virksomhedsledelse ved Aarhus BSS underviser på hele faget suppleret af kollegaer fra andre universiteter og praktikere med relevante kernekompetencer inden for de forskellige temaer.

Du vil blandt andre møde:

• Professor Andrea Martone fra SUSPI University of Applied Science Southern Switzerland
  • Professor Joao Vieira da Cunha fra European University of Lisbon

Sagt om It-projektledelse:
"Gennem faget har jeg fået et nyt og mere nuanceret perspektiv på projekter og projektledelse. Og mit samarbejde med projektlederne i min organisation er efterfølgende blevet markant anderledes, fordi jeg nu har væsentlig mere at byde ind med. Nu har jeg konkrete input til, hvordan vi øger forståelsen mellem projektdeltagerne og også i kundeleverandørforholdet – og derved får projekterne til at glide nemmere."
Henrik Fjorback, Product Manager, Multi Support.

Læs mere om faget It-projektledelse

Der er lukket for optag på denne fagpakke

Du er også velkommen til at kontakte fuldmægtig Helle Gabriel Jensen på tlf. 87 16 61 03 eller mit.bss@au.dk, hvis du har spørgsmål.