Du er her: Aarhus BSS Efteruddannelser Events MBA-årsmøde 2018

MBA-årsmøde 2018

Praktiske informationer

Dato: 26. oktober 2018

Tid: 09.30 - 17.30

Sted: Aarhus BSS, Fuglesangs Allé 4, 8210 Aarhus V

Sprog: Dansk og engelsk

Pris: 395 kr. ekskl. moms for MBA-alumner (MBA-alumner, FT-MBA-alumner, EMBA-alumner uden betalt medlemskab).

Gratis for tidligere betalende medlemmer af "Executive MBA-alumneforening" (da deltagelse er betalt via medlemskab-registrering er nødvendig) og for medarbejdere på Aarhus BSS.

Mød andre MBA-alumner og bliv opdateret med ny viden og inspiration på MBA-årsmøde 2018. Sæt kryds i kalenderen den 26. oktober.

Temaet "Building Business Relations in the New World" dækker over forskellige tilgange til relationsbygning og værdiskabelse for kunderne, alene og i samspil med andre aktører i værdikæden.

Du bliver bl.a. inspireret af:

- Henrik Burkal CEO i REMA 1000 og EMBA-alumne fra Aarhus BSS

- Professor René Franz Henschel

- Associate Professor Marco Hubert.


Program

09.30-10.00: Ankomst og registrering


10.00-10.15: Velkomst


10.15-11.45: Contract Management - hvordan stopper du værditab i dine kontrakter og skaber succes for begge parter?

René Franz Henschel, professor ved Aarhus BSS

Undersøgelser har vist, at virksomheder taber helt op til 10 % af et kontraktbudget på gulvet som følge af manglende styring af kontrakterne fra vugge til grav. Samtidig er kontrakter ofte kilde til konflikter og dårlige relationer – internt som eksternt. Men hvordan optimeres kontrakter og styringen af dem? Kan man lave kontrakter med to vindere og hvordan? Hvad er i det hele taget kontrakters formål, og skal en kontrakt være så lang og detaljeret som mulig eller så kort og generel som mulig? Hvorfor satser virksomheder og organisationer i stigende grad på en disciplin kaldet Contract mangement? Deltag i debatten med professor René Franz Henschel i dette tankevækkende og til tider provokerende indlæg.

Spoiler alert: Dette handler ikke (kun) om jura! Det handler i højere grad om relationer, værdiskabelse og ledelse.


11.45-13.00: Frokost og networking


13.00-14.30: Discount med holdning

Henrik Burkal, CEO, REMA 1000

Reitan Distribution har stødt Dagrofa af købmandsgrossisternes nationale kongetrone. Rema 1000s udvikling fra nogle få til +300 forretninger i Danmark på mindre end 25 år er den største vækstdriver for det logistiske datterselskab. REMA 1000 vil være kendt som den mest værdidrevne virksomhed. Derfor arbejder vi hele tiden på at rendyrke vores forretningside og skabe en kultur, hvor kunden er vores øverste chef. Vores værdier styrer, hvad vi gør og definerer, hvem vi er.


14.30-15.00: Pause og networking


15.00-16.30: Digital Marketing and Customer Insights (English)

Marco Hubert, Associate Professor, Dr. rer. pol., Aarhus BSS

The ongoing digitalization of consumers’ everyday life (i.e., the consumption behavior) has increased the necessity for companies to better understand the potentials of digital instruments and the customer journey. The theory of a strict purchase funnel where consumers have a strict search, evaluation and purchase phase is blurring.

With marketing as the strategic element to target the needs of customers, companies should know about opportunities but also pitfalls of digital strategies and tools. Therefore, understanding different components of approaching a consumer online as well as how important is “online” for consumers is of crucial evidence.


16.30-16.45: Seneste nyt på MBA-området (engelsk)

Franziska Günzel-Jensen, Associate Professor, Director of Studies MBA, Aarhus BSS


16.45-17.00: Afslutning inkl. overrækkelse af Årets Alumne-pris


17.00-18.00: Networking, øl og snacks

Om oplægsholderne

René Franz Henschel, professor ved Aarhus BSS

René Franz Henschel er professor på Juridisk Institut, Aarhus BSS, Aarhus Universitet, hvor han forsker i kontraktret og i contract management. I hans forskning har han særligt fokus på tværfaglighed, og på de økonomiske og ledelsesmæssige dimensioner af kontraktjuraen. Af kommende publikationer kan nævnes en lærebog i kontraktstyring, en lærebog om kontraktkoncipering samt en lærebog i “Commercial Management and Strategic Procurement”. Endelig er René Franz Henschel certificeret Contract and Commercial Management Expert (CCME) fra verdens førende Contract and Commercial Management organisation, IACCM.

Henrik Burkal (EMBA '01), administrerende direktør for Rema 1000


Henrik Burkal indledte sin dagligvarekarriere i Netto, blandt andet med en udstationering i Tyskland.

Han forlod i 2005 it-koncernen CCI, hvor han var Executive Vice President og kom til Rema 1000 som adm. direktør. Kæden havde dengang 123 butikker i Danmark. I dag har kæden over 10.000 medarbejdere og +300 butikker på landsplan.

Henrik Burkal er uddannet cand. merc. og har en EMBA ved Aarhus BSS fra 2001.

Udover sit job som administrerende direktør for Rema 1000 er han medlem af bestyrelsen for Rema Franchise i Norge og har siden 2008 desuden været adm. direktør for Reitan Distribution.

Marco Hubert, Associate Professor, Dr. rer. pol., Aarhus BSS

Marco Hubert is an Associate Professor at the Department of Management (Marketing Section) at Aarhus University, Denmark. In general his research deals with questions on the intersection of marketing and neuroscience while focusing more specifically on consumer behavior and user acceptance, digital environments and innovation. His research has been published in journals like MIS Quarterly, Psychology & Marketing, Journal of Business Research, European Journal of Marketing or Journal of Economic Psychology. He has broad industry experience working with companies like Mars, Siemens, IBM, Bahlsen and Deutsche Bank.

Franziska Günzel-Jensen, Director of Studies MBA, Associate professor, Ph.D., Aarhus BSS

Franziska Günzel-Jensen is Director of Studies at the MBA, Associate Professor at Aarhus BSS. She holds a Ph.D. in entrepreneurship from Magdeburg, Germany. She has advised start-ups with very diverse backgrounds and gained management experience working at Shanghai Volkswagen and Daimler Chrysler Singapore. Specialties: Business Model Design and Change, Building Companies from Scratch, Entrepreneurship Education, High-growth Start-ups, Innovative and Entrepreneurial Thinking, Qualitative Research.