Sådan kommer du i gang

Er du helt afklaret med, hvilken efteruddannelse du vil tage, men har du brug for hjælp til at komme i gang? Vi leder dig gennem processen fra ansøgning til studiestart og giver dig inspiration til finansiering af din efteruddannelse.

Ansøgningsprocessen for MBA-, HD- og masteruddannelser

  1. Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du undersøge, om du opfylder adgangskravet for den valgte uddannelse.
  2. Lav en aftale med din leder om fordelingen af de ressourcer, der skal bruges på efteruddannelsen. Ofte betaler organisationen for uddan­nelse, materialer og den del af under­visningen, som ligger i den normale arbejdstid, mens medarbejderen inve­sterer sin fritid til selvstudie og projekter. Hvad angår finansiering, er bruttolønsordningen en attraktiv model, hvis du og din arbejdsgiver ønsker at dele udgiften. 

    Få inspiration til finansiering


  3. Start med at tjekke, hvornår der er ansøgningsfrist i faktaboksen på den pågældende uddannelses startside. Du kan søge om optagelse på de fleste af vores deltidsuddannelser to gange om året cirka en måned inden fristen. Hvis der ikke er åben for ansøgninger, kan du altid skrive dig op til at få en mail tilsendt, når det igen er muligt at ansøge.
  4. Uanset om du vil søge om optagelse på et enkeltfag eller på en hel uddannelse, skal du gå til siden ”Søg om optagelse” for den uddannelse, du ønsker. Inden du opretter din ansøgning, er det en god idé at tjekke, hvilke dokumenter du skal have klar på din computer. Se tjeklisten i højre side.
    Klik på ansøgningslinket, log ind på den digitale ansøgningsportal (DANS) og udfyld ansøgningen.
    OBS! I højre side finder du diverse film med guides til ansøgningssystemet DANS. 
  5. Du får automatisk en mail fra ansøgningssystemet DANS, der bekræfter, at din ansøgning er modtaget.
  6. Vi behandler din ansøgning og kontakter dig, hvis vi har brug for flere oplysninger.
  7. Du får en mail med besked, om du er optaget eller ej 4-6 uger efter, du har ansøgt. Hvis du ikke er blevet optaget, slutter processen her.
  8. Hvis du er blevet optaget, modtager du kort tid efter en faktura.
  9. Du modtager en velkomstmail med praktiske informationer inden studiestart.
  10. Du eller din virksomhed betaler for det tilmeldte fag eller semester (du tilmelder dig og betaler for ét fag eller et semester ad gangen), og du kan nu starte på uddannelsen.

Tilmeldingsprocessen for kurser

  1. Find det ønskede kursus og klik på tilmeld dig-knappen i højre side.
  2. Udfyld tilmeldingsformularen.
  3. Du får automatisk en bekræftelsesmail, når vi har modtaget din tilmelding i tilmeldingssystemet.
  4. Senest 14 dage inden kursusstart får du en mail med praktiske informationer.

Se vores udbud af kurser og efteruddannelser