Du er her: Aarhus BSS Center for Undervisning og Læring Forskning og udvikling Værdi og effekt af efteruddannelse for undervisere

Værdi og effekt af efteruddannelse for undervisere

Hvad enten efteruddannelse af undervisere finder sted i formaliserede rammer eller i mere uformelle læringsmiljøer, er det vigtigt så vidt muligt at dokumentere den udvikling der – forhåbentlig – finder sted. På CUL foregår det på mindst to måder: Vi måler på effekten of seminarer, workshops, og kurser via primært kvalitative metoder og afrapporterer eksempler herpå i forskningsartikler. Når det drejer sig om individuel sparring og supermentoring med skriftlig feedback, kan vi godtgøre effekten i de tilfælde hvor der er tale om et forløb med flere observationer således at der foreligger to eller flere dokumenter med skriftlig feedback.

Karen M. Lauridsen

Lektor
M
H bygn. 1323, 418
P +4587165105
P +4524438938

Ole Lauridsen

Lektor
M
H bygn. 1323, 422
P +4587164859
P +4521458528

Udvalgte publikationer

Lauridsen, K.M. & Lauridsen, O. (2018) Teacher capabilities in a multicultural educational environment: an analysis of the impact of a professional development project. International Journal for Academic Development 23 (2). DOI: 10.1080/1360144X.2017.1357557

Lauridsen, K.M. (forthcoming) Change happens through people. European projects as continuous professional development.