Du er her: Aarhus BSS Center for Undervisning og Læring Forskning og udvikling Undervisning og læring i internationale uddannelser

Undervisning og læring i internationale uddannelser

 

Flere og flere uddannelser udbydes på engelsk til både danske og udenlandske studerende. Resultatet er ofte en stor diversitet i de studerendes uddannelsesmæssige baggrund, sprog og kultur, hvilket afspejles i undervisningen, i interaktionen mellem studerende og undervisere og mellem de studerende indbyrdes. I nogle tilfælde er der tale og egentlig internationale uddannelser, hvor også studiernes læringsmål og indhold har en tydelig international dimension, i andre er der tale om en mindre ændring af en oprindeligt dansk uddannelse.

Uanset hvad, er der behov for forsknings- og udviklingsprojekter som kan afdække muligheder og udfordringer i international uddannelse og komme med konkrete bud på hvorledes undervisning og læring tilrettelægges så alle studerende får det størst mulige udbytte.

Karen M. Lauridsen

Lektor
M
H bygn. 1323, 418
P +4587165105
P +4524438938

Udvalgte publikationer

Lauridsen, K.M. & Lauridsen, O. 2018. Teacher capabilities in a multicultural educational environment: an analysis of the impact of a professional development project. International Journal for Academic Development 23 (2). DOI: 10.1080/1360144X.2017.1357557

Lauridsen, K. M. 2017. Professional development of international classroom lecturers. In Jennifer Valcke & Robert Wilkinson (eds) Integrating Content and Language in Higher Education. Perspectives and Professional Practice. Peter Lang.

Lauridsen, K.M. 2016. IntlUni - the opportunities and challenges of the multilingual and multicultural learning space in the international university. Project report. European Journal of Applied Linguistics, vol. 4(2) DOI 10.1515/eujal-2016-0010.

Lauridsen, K.M. & Cozart, S. M. 2015. Teaching and Learning in the International Classroom: quality principles and lessons learned from the IntlUni project. Internationalisation of Higher Education. An EAIE Handbook (3/2015). Raabe

Lauridsen, K.M. & Lillemose, M. K. (eds). 2015. Opportunities and challenges in the multilingual and multicultural learning space. Final document of the IntlUni Erasmus Academic Network 2012-15. http://intluni.eu/uploads/media/The_opportunities_and_challenges_of_the_MMLS_Final_report_sept_2015.pdf