Beskæftigelsen med området har til formål at begrunde den konstruktivistisk orienterede pædagogik, som bl.a. CUL bekender sig til, be- og afkræfte nye og gamle læringsteorier og afdække yderligere områder der bør undersøges. Herved får man som ’educational developer’ en anderledes fast grund under fødderne og diskussionerne om pædagogiske valg og tiltag et stærkere fundament.
Hvordan man end vender og drejer det, er læring en biologisk proces. Naturligvis påvirkes vores læring af den sociale og kulturelle kontekst vi befinder os i, men påvirkningerne og de ændringer de medfører, vil finde nedslag i vil finde nedslag i ændrede neurale netværk – som læring overhovedet. Det er dermed altafgørende at undersøge
Området er endnu ikke så vidt udviklet at man kan sige noget virkelig forpligtende om egentlig fagdidaktik, og stadig er det som helhed betragtet præget af neurovidenskaben, dvs. neurovidenskaben leverer resultater og de to øvrige fagfelter tolker og omsætter resultaterne til deres respektive praksis. Egentlige fagdidaktiske overvejelser og en mere aktiv tilgang til neurovidensskaben vil derfor være yderligere områder der på længere sigt skal følges og opdyrkes.
Afsluttet med udgivelsen af bogen ’Hjernen og Læring’, 2016, København: Akademisk Forlag, og ’Læring i Praksis’, 2017, Århus: Universitetsforlaget
ERROR: Content Element with uid "208537" and type "media" has no rendering definition!