• Seminar på Aarhus BSS den 22. marts

Program - den 22. marts 2018

Sådan sikrer du, at din virksomhed lever op til de nye krav

Få viden om, hvordan du går systematisk til værks med implementering af persondataforordningen - deltag i seminaret 'Persondataforordningen i praksis' den 22. marts på Aarhus BSS.

Seminaret tager dig med hele vejen - fra forordningens principper til den praktiske implementering.

Nilgün Aydin, advokat, advokatfirmaet Nilgün Aydin | HR-jura, introducerer dig til de væsentligste områder i den nye forordning.

Bjørn Leth Erichsen, jurist, CoreRisk Consulting, viser dig, hvilke nødvendige skridt din virksomhed skal igennem for at nå i mål.

Susanne Kjær Eskildsen, partner i PS4, og Tore Håkonsson, Senior Vice President hos Solar A/S, demonstrerer, hvordan de har implementeret persondataforordningen hos Solar A/S. Hør, hvordan de har grebet processen an, hvad de har lært undervejs, og hvilke næste skridt der er planlagt for at komme sikkert i mål.

Tid og sted

Aarhus BSS
Bygning 2640 - Store Sal R

Fuglesangs Allé 4

8210 Aarhus V

Torsdag den 22. marts 2018
Klokken 14.00-17.00

Seminaret er relevant for:
Seminaret er for alle, der håndterer persondata i virksomheder eller organisationer.

På scenen

Nilgün Aydin, cand.jur., advokat, advokatfirmaet Nilgün Aydin | HR-jura

Nilgün Aydin er cand.jur og har i over 10 år beskæftiget sig med HR-jura. Nilgün har i 10 år arbejdet hos Center for Ledelse. I dag har hun sin egen konsulentvirksomhed, hvor hun rådgiver, underviser og er sparringspartner for små og store virksomheder inden for HR-jura og persondataret. Derudover underviser hun på Teknologisk Institut.

Nilgün Aydin vil blandt andet komme ind på:

• Beskyttelse af persondata – hvorfor er det vigtigt?
  • Klassiske faldgruber
  • Hvad er nyt? Gennemgang af det nye regelsæt i forordningen i forhold til den nuværende persondatalov

Bjørn Leth Erichsen, jurist, CoreRisk Consulting

Bjørn Leth Erichsen er erhvervsjurist. Han startede sin karriere hos Deloitte og arbejder nu som HR konsulent med særligt fokus på HR-jura.

Bjørn vil fortælle, hvordan man i praksis kan arbejde med området og hvilke processer og systematikker, man kan bruge undervejs. Hør blandt andet:

• Hvordan kommer virksomheden i gang med at overholde forordningen, og hvilke steps skal der tages for at komme i mål?
  • Hvilken betydning får dokumentationskravene for virksomheden?
  • Hvordan skal virksomheden håndtere rettigheder, som fx ret til indsigt, ret til berigtigelse og ret til sletning?
  • Risk Management

Susanne Kjær Eskildsen, Partner, PS4 og Tore Håkonsson, Senior Vice President, Solar A/S

Susanne Kjær Eskildsen og Tore Håkonsson arbejder som hhv. partner hos PS4 og Senior Vice President i Solar A/S. Sammen har de arbejdet på at få den nye persondataforordning implementeret hos Solar A/S. Begge er også alumner fra Aarhus BSS.

Få et indblik i:

• Hvordan de greb processen an
  • Kritiske områder for Solar A/S
  • De væsentligste succeskriterier for Solar A/S
  • Hvor Solar A/S er i dag, hvad de gør fremadrettet, og hvad de har lært undervejs

Tilmeldingsfrist er den 19. marts

Arrangementet koster 350,- for alumner og 500,- for øvrige.

Lars Haahr (faglig ansvarlig)
ph.d., adjunkt, Aarhus BSS
larshaahr@mgmt.au.dk

Anna B. Holm (faglig ansvarlig)